A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Pihenj többet és légy izmosabb!

Pihenj többet és légy izmosabb!

Igen, az izmok nem az edzőteremben nőnek nagyobbra, hanem az azt követő időszakban, mivel aktív izommunka során az izmokban mikro sérülések keletkeznek. Ezeket a sérüléseket kell aztán a szervezetnek kijavítania, azaz az izmokat megerősítenie, nagyobbra építenie, hogy felkészítse őket a következő terhelésre, melyet már megerősödve várnak majd, reménykedve, hogy ezúttal bírni fogják. Ezért van az, hogy ha izmosodni szeretnél, akkor edzésről edzésre növelni kell a terhelést, legyen az a súly, vagy az intenzitás, az ismétlésszám emelése (ez utóbbi persze nem emelkedhet bármeddig, előbb utóbb a súlyon is emelni kell).

Az edzést követő izomnövekedést - a táplálkozás után - pedig semmi sem támogatja jobban, mint a pihenés. Az izom ezektől fog nagyobbra nőni: a megfelelő tápanyagokkal tudod kijavítani a keletkezett mikro sérüléseket, a pihenés pedig a szükséges regenerációs időt biztosítja (éppúgy, mint bármely más sérülés esetében).

Mi tehát a teendő?

1. Mindig hagyj időt a regenerációra! Ez elsőre egyszerűen hangzik, hisz pihenni, aludni mindenki szeret, azonban gyakran előfordul, hogy az ember túlzásba viszi az edzést. Még erősebb, még nagyobb akar lenni, ezért heti hét napot edz és/vagy órákat tölt az edzőteremben, miközben nem is tud róla, hogy ezzel épp ellenkező hatást ér el.

A lényeg, hogy egy intenzív, súlyzós edzés ne legyen hosszabb, mint egy-másfél óra. Intenzív, azaz rövid pihenőidőkkel, szuperszettekkel tarkított, beszéd- és telefonmentes edzés.

Este pedig aludj, amennyit csak tudsz. Legyen meg a napi legalább nyolc óra minőségi, zavartalan alvás. Ezt nem csak az izmok, de az általános közérzet, szellemi teljesítőképesség is meghálálja és sport közben is sokkal jobban teljesítesz majd.

2. A táplálkozással - főként a fehérjebevitellel - segítsd az izmok regenerációját! Számtalanszor írtunk már a táplálkozás fontosságáról, és kevesen vitatják, hogy a jobb forma elérésben legalább 70%-ot jelent a táplálkozás, izmot pedig elsősorban fehérjéből lehet építeni. Ezért edzés után mindig fogyassz fehérjét, valamint minden étkezés mellé is, miközben figyelj oda a megfelelő szénhidrátok (a gyors felszívódású, finomított szénhidrátokat legfeljebb edzés után) és főleg zsírok bevitelére (esszenciális zsírsavak, halolaj, tökmag-, lenmagolaj, stb.).

Ha pedig a fehérjeszükségletet gyorsan és teljes értékűen akarod pótolni, és ezért fehérjeport is fogyasztasz, akkor törekedj rá, hogy teljesen természetes (édesítő és adalékmentes) fajtát válassz, hisz az izmoknak aminosavakra van szüksége, nem adalékokra.

Jó sportolás és jó pihenést!

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog