A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Őrizd meg nyugalmad, kerüld a stresszt - de hogyan? (5 dolog - 4. rész)

Őrizd meg nyugalmad, kerüld a stresszt - de hogyan? (5 dolog - 4. rész) Egyszerűen hangzik, mégis ezt az egyik legnehezebb megvalósítani. Mert lemondani egy szelet süteményről, elmenni edzeni "csak" elhatározás kérdése, viszont hiába döntöd el, hogy ma tényleg semmin nem idegesíted fel magad, lehet, hogy már a munkába menet komoly kihívásokkal szembesül ezen elhatározásod, egy pofátlan autós, vagy utastárs képében.

Mégis nagy szükség van erre, mert a stressz egészségtelen, a jobb forma elérésért tett erőfeszítéseid is hátráltatja. A nyugodt élet az egyik legfontosabb tényező ahhoz, hogy a betegségek elkerüljenek.

Milyen technikákat alkalmazhatsz, hogy hosszú távon elérd a "felbosszanthatatlan" állapotot?
Pár módszer, amiket azonnal kipróbálhatsz:

1. Hidd el, aggódni felesleges. Azt hisszük, ha alaposan eljátszunk minden lehetséges negatív következmény gondolatával, akkor az majd segít elkerülni a bajt, de valójában egyetlen hatása az lesz, hogy olyan dologért leszünk előre stresszesek, rosszkedvűek, mely jó eséllyel sohasem következik majd be. Totálisan értelmetlen, mégis nap mint nap csináljuk.

Egy esetlegesen bekövetkező problémáért előre aggódni olyan, mintha mantráznánk, hogy végül valóban megtörténjen. Persze lehet, és kell is elővigyázatosnak lenni, az autóban sem azért kötjük be magunkat, mert tudjuk, hogy baleset fog érni minket. Kontrolláljuk, amit tudunk, amit meg nem, azért felesleges aggódni. A legtöbb rossz végül úgysem következik be, mi értelme van tehát aggódni a semmin?

2. Olykor persze valóban lehangoló dolog történik veled, azonban erre is vannak mentális gyakorlatok.
"Tegyünk meg mindent, ami tőlünk telik, aztán majd kiderül, mi is a sorsunk." Ha tényleg mindent megtettél és mégis bekövetkezik valami rossz, akkor majd később rájössz, hogy mi is volt a célja, és talán még pozitív hozadéka is lesz, akár a közeli, akár a távolabbi jövőben. Persze nem biztos, hogy minden okkal történik, de ha elhiszed, hogy igen, akkor az nagyon nagy lelki békét fog adni.

A másik kérdés, amit egy negatív esemény kapcsán feltehetsz magadnak: fog ez számítani fél, egy, vagy öt év múlva? Biztos, hogy akkora baj, ami ért? Egy hétköznapi atrocitás, egy veszekedés a kollégával, rokonnal, esetleg valami nagyobb dolog? Fog ez számítani pár hónap múlva bármit, még ha most úgy is érzed, hogy vége a világnak?

3. Mások véleménye okozta stressz. Nem gondoljuk, hogy ha valakinek problémája van veled, az kizárólag az ő problémája, mert ez egy nagyon öntelt megközelítés. Van olyan viselkedésmód, amikor indokolt, hogy másoknak baja legyen vele(d). Ha mondjuk a másikba belerúgsz, akkor okkal lesz problémája veled, és a viselkedéseddel.
Ugyanakkor itt is igaz: ha a lelkiismereted tiszta, azaz úgy csinálod azt, amihez kedved van, hogy közben másoknak nem ártasz, akkor valóban felesleges foglalkoznod azzal, ki mit gondol.
A másik pedig, hogy egy ötéves gyerekre sem haragszol meg, mert szerinte csúnya a ruhád vagy rossz, amit alkottál. Nem haragszol, mert tudod, hogy egyszerűen nincs meg a kellő információja/ismerete/tapasztalata, hogy objektíven meg tudjon ítélni. Ez a "kisgyerek" megközelítés pedig nyugodtan kiterjeszthető az ismeretlen, felnőtt kritikusaidra is.

4. Ne panaszkodj kihívás. Ez egy nagyon érdekes dolog, és nehezebb betartani, mint gondolnád. A lényeg, hogy 30 napig nem szabad egyetlen panasznak sem elhagynia a szádat. Ha mégis panaszkodsz, akkor újraindul a 30 nap. Hogy mi számít panasznak? Amikor kimondasz egy negatív dolgot, anélkül, hogy arra rögtön megoldást is kínálnál.

Panasz: "már megint mekkora a sor, nem hiszem el."
Nem panasz: "már megint mekkora a sor, legközelebb másik időpontban jövök"
Panasz: "nem hiszem el, hogy már megint esik az eső"
Nem panasz: "már megint esik, jó lesz, ha ezután a kocsiban és a táskámban is tartok egy ernyőt (és a héten inkább teremben edzek :)"

És persze "panasznak" számít a másokról való pletykálkodás is, ami különösen megnehezíti ezt a kihívást.
Nem könnyű betartani, de ha sikerül, megváltozik az életed, gondolkodásmódod és a környezeted is.

5. Hála, meditáció. Haladó technikák, de hosszú távon nagyon hatásosak. Minden nap írj fel 5 dolgot, amiért aznap hálás lehetsz. Apróságok, mint egy szép szó, a napsütés, vagy, hogy időben jött a busz, mind tökéletesek. Nem is gondolnád, milyen hatással lesz az életedre, hosszú távon.
A meditáció pedig szintén nagyon hasznos a lelki nyugalom megőrzéséhez, gyakorold naponta, különféle applikációk is segítenek a helyes technika elsajátításában. És ezt sem szabad az időhiányra fogni, mert azt mondják: akinek nincs napi 10 perce meditálni, annak 2 órára volna szüksége...

Számtalan technika létezik még a fentieken kívül, de már így is hosszúra nyúlt cikkünk. Ha a jövőben azon kapnád magad, hogy felment a vérnyomásod, jusson eszedbe: mindenki akkora, mint a problémák, melyeken felidegesíti magát.

Kellemes és stresszmentes napot kívánunk,  hamarosan folytatjuk! :)
www.rizsfeherje.hu

Korábbi részek:
5 dolog kendőzetlenül (jó forma és egészség, az ötödik sem fog meglepni) – 1. rész

A mozgás nem csodaszer, de... (5 dolog - 2. rész)

Alvás és pihenés - fontosabb, mint gondolnád (5 dolog - 3. rész)

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés