A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

5 dolog kendőzetlenül (jó forma és egészség, az ötödik sem fog meglepni) – 1. rész

5 dolog kendőzetlenül (jó forma és egészség, az ötödik sem fog meglepni) – 1. rész Szeretjük a listákat, mert áttekinthetőek, egyértelműek, célra törőek. Új, 5 részes cikksorozatunkban egy ötös listát állítottunk össze azokról a dolgokról, melyekre a jó forma eléréshez (megtartásához) és persze az egészséghez szükség van. Mivel ez hosszabb lesz, 5 részre bontottuk, ha pedig valamelyikről lemaradnál, blogbejegyzéseink közt megtalálod majd a korábbiakat is.
Első rész: táplálkozás
 
Kezdjük egyből a legfontosabbal, az unásig hangsúlyozott táplálkozással. Mert mindenki tudja, hogy ez számít a leginkább, mégis oly keveseknél van valóban rendben. Pedig továbbra is tény, hogy a jó formát 70%-ban - az egészséget pedig ennél is nagyobb mértékben - a táplálkozás határozza meg.
A későbbi pontok is fontosak lesznek, de ha az étrend nincs rendben, akkor azok aligha fognak szemmel látható eredményt jelenteni.
De nem kell megijedni, mert nem fogyókúrára, extrém lemondásokra, önsanyargatásra van szükség. Bár egy intenzív diéta rövid idő alatt csodákra képes, 2 hónap alatt versenyformát hozhat, az a legtöbbek számára nem fenntartható, már középtávon sem (ráadásul olyan fájdalmas lemondásokkal jár, hogy a legtöbben bele sem mernek vágni).
 
Ezért azt hagyjuk is és szögezzük le: ha az ember nem fitnesz versenyre készül, ha nem két hónap alatt akar kockás hasat, akkor egyáltalán nincs szükség drasztikus változtatásokra, éhezésre.
 
Hogy mire VAN szükség?
Következzen néhány, random gondolat, nem feltétlenül fontossági sorrendben, még ha mind fontos is.
  • növelni kell a „jó dolgok” bevitelét: több fehérje, több jó zsír, több rost, több zöldség. Minden étkezés során fogyassz fehérjét, a cukros dolgokat pedig inkább csak a nap első felében (ha muszáj). Valódi táplálékot kell enni, nem adalékolt, sokszorosan feldolgozott, sok öszetevős, "mű" kajákat.
  • csökkenteni kell a „rossz dolgok” bevitelét: lisztes, cukros szénhidrátok inkább csak a nap első felében, vagy edzés után, és akkor se túl sok
  • az édes íz elhagyásával a cukor iránti vágy csökkenni fog, de ha mégis jön, inkább egy minőségi fehérje turmixszal, fehérjeszelettel elégítsd ki
  • zöldségekből, hüvelyesekből (bab, lencse) ehetsz bőven. Fehérjedúsak, laktatnak, rosttal teli vannak, nem hizlalnak
  • estefelé szintén jöhet a fehérje, a péksütemény, cukor pedig majd csak másnap (ha muszáj)
  • ha reggelizel, akkor se cukros, üres szénhidrátot (cukros kekszet, péksüteményt) egyél éhgyomorra. Ha reggelizni nincs időd/kedved, egy fehérjeturmix akkor is jó szolgálatot tesz, és fél perc alatt elkészül
  • edzés előtt 1-2 órával, és edzés után is hasznos egy allergén mentes fehérjeturmix, de ne gondold, hogy mindenről ez jut az eszünkbe. Ha minőségi, normál ételt, sok fehérjét és jó szénhidrátot (rizst, esetleg tésztát) eszel, az is tökéletes
  • mint írtuk, este már inkább csak fehérjét egyél, keményítős szénhidrátot, lisztes dolgokat inkább ne
  • ha pedig olykor megkívánod, edd meg a süteményt is, jobb, mint álmodozni róla napokon keresztül. Persze csak egy szeletet, és ha lehet, akkor inkább 3 óra előtt, vagy edzés után. Szintén jó trükk, ha a héten egy napot jelölsz ki, amikor jobban elengeded magad és ilyesmit eszel
  • sose várd meg, míg farkas éhes leszel (mert akkor sokkal többet eszel majd) és egyél lassan. Amikor egy kisebb, normál adaggal végeztél, várj pár percet, így hamar rájössz, hogy tulajdonképpen már nem is vagy éhes
  • az éhség gyakran szomjúság, először igyál pár deci vizet (!), az gyakran el is mulasztja az „éhséget”
  • az éhség gyakran unalom, jobb ezt felismerni még a zacskó csipsz eltüntetése előtt
  • ne igyál kalóriát tartalmazó folyadékot (kólát, de gyümölcslevet sem, még a light verziókat is jobb kerülni). A tea, citromos víz sokkal jobb (cukor nélkül).

 
A fentiek közül egy-egy beiktatása is hasznos, és hatásos lesz, főleg, ha most egyiket sem követed. Idővel pedig figyelj oda minél többre, és akkor éhezés, csodaszerek és csodamódszerek nélkül jönnek majd az eredmények. Kerülőutak sajnos nincsenek, ugyanakkor működő, és hosszú távon is tartható fogások annál inkább.
 
5 részes sorozatunk következő részében a mozgást vesézzük ki alaposabban. Aggodalomra semmi ok, itt is a hatékonyságon van a hangsúly, nem a heti hatszori, három órás edzésen.
www.rizsfeherje.hu

 

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés