A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Miért eddzél nyáron is? A siker (vagy kudarc) legfőbb oka!

Miért eddzél nyáron is? A siker (vagy kudarc) legfőbb oka! Aki komolyan veszi a sportolást, egészsége megőrzését, a szebb, formásabb alak elérését és megtartását, annak ez nem is kérdés. Az pontosan tudja, hogy a mozgás, a megfelelő táplálkozás egy életmód, nem időszakos, kúraszerű dolog: nem csak a strandszezonra akar jól kinézni, hanem egész évben fenntartani a jó formát és persze legfőképp egészségét.

Azonban elég csak körülnézni az edzőtermekben nyáron, és rögtön szembeötlő mennyivel is keve sebben vannak, ami valahol érthető. A nyár a pihenés, a kirándulás, a nyaralás időszaka, amikor mindenki szabadságon van, elutazik, örül a szép időnek, és elsősorban nem az edzésre koncentrál.

Ilyenkor ráadásul az étrendre sem figyelünk annyira oda, és bár a melegben kevésbé vagyunk éhesek, amit eszünk, az gyakran jelentkezik fagylalt, sütemény - azaz amúgy kerülendő - szénhidrát formájában. Ha pedig az ember nyaral, különösen nehéz ellenállni a svédasztalos, korlátlan fogyasztás kínálatának. (Persze ilyenkor is vannak trükkök a „kárenyhítésre”: kezdd a vacsorát egy nagy adag salátával és fogyassz fehérjét minden étkezéshez).

Mi is tehát a megoldás, azaz mire ügyeljünk, ha olyan gondolataink vannak, hogy inkább majd csak szeptemberben vennénk az edzőterem felé az irányt? Következzen pár érv, amiért nyáron se engedjük el magunkat, és ne szeptemberre tartogassuk az újrakezdést.

1. A szabadságot is lehet aktívan tölteni. Ha épp nem dolgozunk, akkor többet is alhatunk, ami nagymértékben javítja az edzés hatékonyságát, és a kortizol szintre is jótékony hatással van

2. Ha az étrendre kevésbé is figyelünk, a mozgással legalább részben kompenzálhatjuk a bevitt plusz kalóriákat. Ha pizzát, tésztát, süteményt kívánunk, akkor a legjobb, ha egy kiadós edzés után fogyasztjuk őket.

3. Edzőtermi edzés esetén kihasználhatjuk, hogy nyáron üresebb a terem: nem kell annyit várni a gépekre, egy intenzív köredzés, a több eszközt igénylő szuperszettek is beleférnek.​

4. A sport mindig alkalmas a közérzet javítására. Aki mozog, az energikusabb, jobb kedvű és a munkát is jobban bírja.

5. A strandszezon túl hosszú ahhoz, hogy a felkészülést nyár elején abbahagyjuk. Ha 2-3 hónapig nem edzünk, akkor nemcsak a külsőben, de teljesítményben is komoly visszaesést tapasztalunk majd és sokkal nehezebb lesz újrakezdeni. A romló eredmények pedig sajnos tovább hátráltatják a motivációt is.

Mert mi is a címben szereplő siker (vagy bukás) legfőbb oka? Mi az az egyetlen dolog, ami mindig átlendít majd a holtponton, ami mindig erőt ad, hogy tovább folytassuk új, egészségesebb étrendünket, hogy újra meg újra lemenjünk az edzőterembe, kimenjünk a futópályára?

Az EREDMÉNYEK!

Mert semmi sem ösztönöz úgy a mozgásra, az új étrend, új elhatározások betartására, mint amikor látjuk az eredményét. Semmi sem segít annyira lemondani egy újabb szelet tortáról, mint az öröm, amikor elkezdenek a kockák megjelenni a hason. A tükörnél - és a benne megjelenő eredményeknél - nincs jobb motivációs eszköz!

Mire figyeljünk még nyáron?

Ha az étrendet illetően nem is nyáron vagyunk a legszigorúbb magunkhoz, legalább a fehérjebevitelre figyeljünk ilyenkor is. A rossz szénhidrátok is kevésbé rakódnak le zsírként, ha fehérjével együtt fogyasztjuk őket. Egy természetes, egészséges fehérjeport bármikor könnyedén magunkkal vihetünk a nyaralásra is, így gyakorlatilag bárhol, bármikor biztosítani tudjuk a fehérjebevitelt, megihatjuk - az amúgy szénhidrát dús - reggeli előtt, vagy akár uzsonnára is.

A fehérjeturmix ráadásul motivációs eszköznek is jó: ha fehérjeport vásárolunk, azzal el is köteleződtünk az egészségesebb, fehérjedús étrend mellett, így sportolni is nagyobb kedvvel megyünk, és az edzés is hatékonyabb lesz, ha tudjuk, hogy utána egy kiváló, teljesértékű fehérjeturmixszal táplálhatjuk izmainkat.

Nyáron a friss zöldségekhez is könnyebb hozzájutni, azokból pedig gyakorlatilag korlátlanul fogyaszthatunk. Egy nagyobb vacsora esetén is kihasználhatjuk, hogy a sok zöldséggel zsírosodás nélkül növelhetjük a telítettségérzetet. A legjobbak a friss zöldek (zöldsaláták, kígyóuborka), illetve a keresztes virágú zöldségek.

Mind a sport, mind az egészségesebb, tudatos táplálkozás egy életmód. Mi ebben hiszünk, nem a kúraszerű csodamódszerekben. Aki pedig – helyesen – ilyen életmódot folytat, annak amúgy sem fér bele, hogy 1-2-3 hónapig csak néha-néha nézzen az edzőterem/futópálya/bicikliutak közelébe.

Kellemes nyarat és jó sportolást kívánunk!

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog