A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Miért nem egyenlőek a kalóriák?

Miért nem egyenlőek a kalóriák?

Több cikkünkben is olvashattál már róla, hogy a kalóriaszámolgatásnak nem vagyunk hívei. Persze azonos típusú élelmiszereknél össze lehet hasonlítani az értékeket és nem baj, ha tisztában vagy vele, hogy a gyakoribb ételek mennyi kalóriát is tartalmaznak, vagy, hogy mennyit égetsz el egy-egy edzés alatt.

Ugyanakkor hiba azt gondolni, hogy csak a kalória számít, a forrása pedig nem. Számtalan oka van annak, hogy 100 kalória tejcsokoládéból és 100 kalória brokkoliból miért is hasznosul teljesen másként.

Kris Gunars hat pontban szedte össze, hogy miért is nem egyenlő egy kalória egy másik kalóriával. A teljes cikket, Mezei Elmira fordításában, itt találod: http://www.tenyek-tevhitek.hu/hat-magyarazat-hogy-egy-kaloria-miert-nem-egyenlo-egy-masik-kaloriaval.htm

Pár fontosabb rész a cikkből, röviden:

  • Ugyanannyi kalória, különböző forrásokból, teljesen különböző hatással van az éhségre, a hormonokra, és az anyagcsere normál működésére. Egy kalória nem egyenlő egy kalóriával.
  • A különböző ételek különböző metabolikus pályákon haladnak végig. Ha azt mondjuk, hogy a fehérje termikus hatása 25%, a zsíré pedig 2%, ez azt jelenti, hogy 100 fehérjekalóriából 75 kalória lesz, míg a 100 zsírkalóriából 98 kalória. A kutatások kimutatják, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek napi 80-100 kalóriával fokozzák az anyagcserét, az alacsonyabb fehérjetartalmú étrendekhez képest A proteinből származó kalóriák kevésbé hizlalnak, mint a szénhidrátból illetve a zsírból származók, mert a fehérje lebontásához több energia szükséges. A teljes értékű táplálékok emésztése ugyancsak több energiát igényel, mint a finomított, feldolgozott ételeké. A fehérjefogyasztás jelentősen csökkent étvágyhoz is vezet, ami automatikusan kevesebb kalória elfogyasztását eredményezi. Ha valaki megemeli a fehérjebevitelt, akkor elkezd fogyni, kalóriaszámolgatás és adagcsökkentés nélkül is. A fehérje automatikus vezérlésre állítja a zsírvesztést.
     
  • A különböző ételek különböző hatással vannak a jóllakottságra. Bizonyos táplálékokból sokkal könnyebb túlenni magunkat, mint másokból. Például, fagylaltból elég könnyű 500 kalóriát (vagy még többet) megenni, míg tojásból vagy brokkoliból eléggé kéne erőltetni magunkat, hogy ugyanennyi kalóriát elfogyasszunk.
     
  • A vizsgálatok következetesen kimutatták, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendek gyakran 2-3-szor hatékonyabb fogyáshoz vezetnek, mint az alacsony zsírtartalmúak.
     
  • A táplálkozástudományban sok ellentmondás van és a szakértők sok mindenben nem értenek egyet. De amiben szinte mindenki egyetért, hogy a finomított szénhidrátok rosszak. Ebbe beletartoznak a hozzáadott cukrok, mint a répacukor, vagy a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup, valamint a finomított lisztből készült termékek, mint pl. a fehér kenyér. A finomított szénhidrátoknak alacsony a rosttartalma, gyorsan emésztődnek és szívódnak fel, ami gyors vércukorszint kiugrásokhoz vezet.

Kattints ide és olvasd el a teljes cikket, ahol az egyes állítások mögötti tudományos hátteret is megtalálod.

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)
 
Teljes értékű, természetes fehérjeporért pedig kattints ide: http://www.rizsfeherje.hu/vasarlas

Kapcsolódó cikkek:

Tartalomhoz tartozó címkék: blog