A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Lapos has, izmos test és egészség 2 – az elmúlt év cikkei, melyekről tudnod kell!

Lapos has, izmos test és egészség 2 – az elmúlt év cikkei, melyekről tudnod kell!

Az elmúlt két évben csak mi, közel 100 cikkben jártuk körül a formásabb alak, az egészséges táplálkozás és a fehérjefogyasztás témakörét, információ tehát van bőven a tájékozódáshoz. Csodák persze továbbra sincsenek, mint ahogy csodaszerek sem, ma is igaz, hogy ha jobb egészségre és jobb alakra vágysz, akkor elsősorban a táplálkozásra, másodsorban a mozgásra kell figyelned, erőfeszítések nélkül pedig még mindig nincs siker.

Az alábbi bejegyzésünkben összefoglaltuk az elmúlt év legfontosabb tudnivalóit, legnépszerűbb bejegyzéseit, leghasznosabb tanácsait, vagyis azokat az információkat, melyek a címben szereplő három dologhoz hozzásegítenek (a linkekre kattintva részletesen is elolvashatod az adott részhez kapcsolódó cikkeket).

Ha ezúttal is csak egy cikket akarsz elolvasni, akkor ez legyen az!

Fogyás és lapos has

Aligha meglepő, hogy a táplálkozással kapcsolatban még mindig a „fogyás”, és a formásabb, izmosabb test elérése a legnépszerűbb témák.

Persze mindig is igyekeztünk leszögezni, hogy önmagában egyetlen fehérjepor sem fogyasztószer. Azaz bár minden egészséges étrendnek a fehérjére kell épülnie, akkor is, ha az ember nem sportol, ez sajnos még mindig kevés, ha közben az egyéb tápanyagok – főként a lisztes, cukros szénhidrátok – mennyiségére és minőségére nem figyelünk. 

Ugyanígy nem hiheti senki sem, hogy pusztán egy fehérjeportól hirtelen hatalmas izmokat növeszt, és úgy fog kinézni, mint a testépítők a versenyeken, de ez a legtöbbeknek jó hír!

A kulcs a formásabb alakhoz továbbra is a táplálkozáson keresztül vezet, melyhez étrendbeli változtatásokra van szükség, nem pedig kúraszerű, fenntarthatatlan csodamódszerekre és nem is koplalásra. Természetesen ennek hasznos része lehet egy természetes fehérjepor is, mely gyors és kényelmes módszer a napi fehérjebevitel kiegészítésére.

És hogy mi a helyzet, ha te éppen hogy hízni (izmosodni), nem pedig fogyni szeretnél? Erre is van megoldás.

Csapda, amibe sokan belesétálnak

Persze nekünk mindenről a fehérje jut az eszünkbe, és egy teljesen természetes, adalékmentes fehérjepor épp olyan élelmiszer, mint amit amúgy is fogyasztunk, azért szögezzük le: a táplálékok nagyobb része szilárd, normál ételekből kell, hogy származzon, a napi fehérjebevitelnek pedig legalább a fele, kétharmada.

Fontos azonban, hogy hiába „egészséges”, meg bio, meg paleo egy étel, még egyáltalán nem jelenti azt, hogy "fitnesz" is, azaz egyáltalán nem lehet korlátlanul fogyasztani, a legtöbb épp annyira hizlal, mint a kevésbé egészséges változatok.

Ha tehát odafigyelsz rá, hogy mit eszel, az nagyon jó és fontos lépés az alakod formálásához, de vigyázz, mert a folyékony kalóriabevitel, a túlzott kalória számolgatás vagy a koplalás épp annyira a leggyakrabban elkövetett hibák között vannak, mint a nem elégséges fehérjefogyasztás.

Persze a mozgás is fontos az izmos, feszes test, a jobb keringés és állóképesség eléréshez, de ha az edzés formásító, zsírégető szerepét túlértékeled, ha azt hiszed, hogy csak azért mert sportolsz, már bármit megehetsz, akkor az edzéstől – közvetve – akár el is hízhatsz!

Kis lépésekkel a nagy célok felé…

…mert a legtöbbeknek - hosszú távon - nem tarthatók fenn a drasztikus változtatások. Számtalan apró trükköt, jó tanácsot olvashattál bejegyzéseink közt, melyek mind segítenek az egészséges életmód, táplálkozás kialakításában. Fontos, hogy kis lépésekben haladj, egyszerre csak egy dolgon változtass, például indítsd a reggeleket 30 gramm fehérjével, ami lehet egy egészséges (tej-, laktóz- és gluténmentes) fehérjeturmix is. Gyakran már ez is jelentős eredményeket hoz (főleg ha cukros péksütemény vagy cukros tejeskávé helyett iszod), aztán ha ez már megy, jöhet a következő lépés.

Ha pedig sikerült kialakítanod egy viszonylag szigorú étrendet, akkor a hosszú távú fenntartásához hasznos segítséget nyújt a csaló nap bevezetése, amikor is kicsit jobban elengeded magad, mert persze nem kell, hogy az élet az örökös lemondásról szóljon.

Az elmúlt év újdonságai

Lassan egy éve már, hogy megjelent a Falatka fehérjeszelet, melyben a fehérjetartalmat Naturize barna rizs fehérje biztosítja és mely azóta már három ízben is elérhető. A szelet is teljesen adalékmentes, tejet, laktózt, glutént, tartósítószereket, állományjavítókat egyáltalán nem tartalmaz. Idei újdonság a fehérjés marcipánlabda is, mely szintén vegán, és csomagonként 23 gramm fehérjét tartalmaz. Mindkettő hasznos válasz lehet a gyakran felmerülőmit együnk edzés előtt”  kérdésre is.

Megújult az eredeti Naturize is, már 85% fehérjét tartalmaz, 100%-ban barna rizs fehérjéből, és szintén sokak által várt újdonság volt a natúr mellett az ízesített, azaz a fahéjas fekete csoki ízű Naturize megjelenése is. Az ízesített Naturize sem tartalmaz glutént, tejet és laktózt sem, ami pedig különlegesség, hogy mindössze 5 össze tevővel készül, így sikerült megőrizni a teljes természetességet és a szójamentességet is (merthogy nagyon sok fehérjeporban van szójaszármazék, ezért mindig nézd meg az összetevőket).

Miért is olyan fontos a kevés összetevő? Mert Saint-Exupéry óta tudjuk: „nem az a tökéletes, amihez nincs mit hozzátenni, hanem amiből nincs mit elvenni.”

Márpedig a rengeteg adalék mindig csökkenti a fehérjetartalmat, és biztos, hogy sem egészséged, sem az allergénmentes jelleg elérését nem szolgálja.

TIPP: ha tényleg csak egy kevés édességre, ízre vágysz, akkor kiváló megoldás, hogy a natúr kivitelhez keversz egy keveset az ízesítettből. Ehhez már egy kedvezőbb, vegyes csomag is rendelkezésedre áll.

Tények

Nagy ritkán még most is felmerül itt-ott, hogy a növényi fehérjék komplettálásra szorulnak, de ez továbbra is csak a gyengébb minőségű, fehér rizs fehérjékre igaz. Aki nekünk nem hisz, az higgyen a Foodanalytica Kft gyulai laborjának, ahol mérésekkel igazolt, hivatalos papírok tanúsítják, hogy a Naturize-ban még a komplettálás fő okaként említett lizin és hisztidin szint is eléri a komplettált fehérjék szintjét (zárójelben egy borsófehérjével komplettált fehér rizs fehérje értékei):

                     Naturize lizin szintje: 4,69% (4,54%)

                     Naturize hisztidin szintje: 4,66% (2,11%)

Persze mindent a Naturize sem tud, nélküled, a te erőfeszítéseid, elhatározásod nélkül kevés az eredményekhez. De ha az elhatározás megvan az egészségesebb étrend, életmód felé, akkor a fehérje motivációnak is nagyon jó. A fehérjés doboz ott figyel majd a polcodon és mindig emlékeztet rá, hogy már tettél egy lépést a formásabb alak felé, miért is állnál meg félúton (az edzőterem, futópálya, uszoda felé)? Hiszen te most már sportolsz, komolyan veszed a mozgást, odafigyelsz a táplálkozásodra is! Edzés után alig várod majd, hogy igyál egy jó kis fehérjeturmixot, és szinte érezd, hogy egy picit aznap is jobb formába kerültél.


Röviden tehát ennyi volna, amit az elmúlt egy
évből mindenképp tudnod kell, de ha kicsit több időd van, olvasd el a belinkelt, illetve tavalyi, összefoglaló cikkünket is, hogy még átfogóbb képet kapj.

Blogunkban továbbra is megosztjuk jótanácsainkat és persze máshol is olvasol majd rengeteg hasznos tippet, információt. Szervezetünk azonban messze nem változik annyit, mint amennyi szenzációhajhász cikk megjelenik (a legtöbb az erőfeszítés mentes eredmények ígéretével), ezért ha a fentieket betartod, akkor sok egyébre nem lesz szükséged ahhoz, hogy egészséges szervezeted, formás alakod és persze lapos hasad legyen :)

Jó egészséget és jó sportolást kívánunk a következő, legalább 100 évre is!

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog