A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Ízesített vagy natúr fehérjeport? 4 fő szempont!

Ízesített vagy natúr fehérjeport? 4 fő szempont! Most, hogy már létezik teljesen természetes, tej, laktóz és szójamentes, ízesített fehérje is, nézzük meg, mi is szól a natúr és mi az ízesített verzió mellett.
 
A legtöbb, ízesített fehérjével kapcsolatban a fő probléma, hogy  még a jelentős (és amúgy felesleges) édesítés és aromázás után sem igazán finomak, így aztán tényleg értelmetlenül fogyasztjuk a rengeteg adalékot, összetevőt, az - amúgy szükséges - fehérje mellett. Ez esetben egyértelmű, hogy a natúr verzió a jobb választás.

A jobbik eset, amikor az ízesített fehérjepor elsőre kifejezetten ízlik, sajnos azonban a "finom" ízt általában olyan adalékokkal érik el (hogy a többi, felesleges összetevőről ne is beszéljünk), melyek esetében már meggondolandó, hogy megéri e őket fogyasztani csak azért, mert fehérjére van szükségünk. A legtöbb esetben az  összetevők nem is természetesek, ráadásul a fehérjetartalmat is csökkentik, és hiába ízlenek elsőre, a túlédesítés miatt hamar rájuk lehet unni, ha naponta fogyasztjuk őket.
 
Ezzel szemben a natúr, ízesítetlen fehérje fogyasztható simán vízzel; ízesíthető mézzel, kakaóval vagy fahéjjal; keverhető rizstejbe, kókusztejbe, mandulatejbe vagy gyümölcslébe; turmixolható bármilyen gyümölccsel (pl. banánnal, eperrel, áfonyával, szederrel), de készíthető vele pizza vagy palacsintatészta is, a lehetőségek – és így az ízesítések – száma tényleg végtelen.
 
De milyen fehérjét fogyasszunk, ha mégis vágyunk az ízre és kész megoldásra van szükség?
 
Bár egyértelmű, hogy 100%-ban allergén mentes, és legmagasabb fehérjetartalmú mindig az ízesítetlen verzió, olykor mégiscsak kívánjuk az édes ízt, különösen egy szigorú, formásító étrend mellett. Ez esetben a lényeg, hogy valóban természetes, felesleges adalékoktól mentes, minél kevesebb összetevős terméket válasszunk, az alábbi szempontok mentén.
 
1. Összetevők mennyisége. Sajnos a legtöbb élelmiszer esetében igaz, hogy az összetevők jelentős része nem azért van jelen, hogy a terméket jobbá, hanem hogy a gyártást olcsóbbá, vagy az eltarthatóságot hosszabbá tegye. A legtöbb fehérjepor minimum 8-10 féle összetevőt tartalmaz, de jellemzőbbek az olyanok, melyek akár 20-30-nál is többet. És míg némelyik lehet, hogy hasznos, a szervezet számára szükséges tápanyagok szempontjából – hisz a fehérjeport mégiscsak ezért fogyasztjuk – jó részüknek semmilyen haszna nincs.

Ezzel szemben az ízesített Naturize például mindössze 5 féle, teljesen természetes összetevőt tartalmaz, mindegyikből a legmagasabb minőséget, miközben semmilyen felesleges ízfokozó, állományjavító vagy szójaszármazék nincs benne. Így biztos lehetsz, hogy csak számodra ismert összetevőket fogyasztasz, nem kell hosszasan böngészned az összetételt, megkímélheted magad a felesleges gyanakvástól vagy utánajárástól.
 
2. Természetesség. Ha ízesített fehérjét fogyasztunk, akkor különösen fontos a teljes természetesség, hisz a sok összetevő közé könnyen kerülhet olyan, amit észre sem veszünk, és amit amúgy kerülni szeretnénk. Mivel a több összetevő miatt a teljes természetességet nehezebb megoldani, a legtöbb cég nem is próbálkozik vele. Csakhogy fehérjét az egészségünk, alakunk miatt fogyasztunk – fehérjeport meg különösen – és ebbe nem igazán illik bele, hogy a fehérje mellett egy csomó mesterséges dolgot együnk. Bőven elég mindaz, amit a normál élelmiszereknél úgysem tudunk kikerülni, ezért kiegészítőből mindig a természeteset keressük.
 
3. Édesítés. Továbbra is igaz, hogy az édesítőket érdemes kerülni, mennyiségüket csökkenteni, de ha már mindenáron fogyasztunk, akkor teljesen természetes, kalóriamentes fajtát válasszunk. Sajnos a legtöbb fehérjepor tartalmaz cukrot is, és/vagy olyan édesítőket, melyek egyáltalán nem természetesek, vagy nem jobbak a cukornál. Nézzük meg ezért alaposan, olvassunk utána, hogy miből, hogyan is készül az édesítő, mert hiába barna a cukor, hiába kapott valamilyen hangzatos nevet az édesítő, a legtöbb akkor is csak cukor vagy valamilyen „vegyi” anyag. A napi, vagy akár napi többszöri, fehérjekiegészítésnél már nagyon nem mindegy, hogy miből, mennyit is viszünk be. Jelenleg az édesítők közül az egyik legjobb és valóban természetes a stevia, igaz, van, aki az ízét nem szeretni. Ezért is került az ízesített Naturize-ba a szokásos mennyiség mindössze harmada. Így ha nem szereted a stevia ízét, itt nem nagyon fogod érezni, ráadásul a csökkentett mennyiség révén a cukorfüggőség sem marad majd annyira fenn. Szintén jó tipp az édesítőmennyiség csökkentésére, ha kevered az ízesített és a natúr terméket, akár 1:4 arányban a natúr javára. Így az édessége csökken, a fehérjetartalma pedig nő, ráadásul ehhez már kedvező, vegyes csomagjaink is vannak.
 
4. Szójamentesség. A legtöbben már tudják, hogy a szója alapú kiegészítőket jobb kerülni, azonban kevesebben tudják, hogy sok fehérjepor mégis tartalmaz valamennyi szóját, még ha nem is az adja a fehérjeforrást. A szója olcsó, ezért az élelmiszergyártók szeretik használni, de attól még igaz, hogy inkább vizsgáld meg alaposan az összetevőket, és ha bármilyen formában szóját látsz vagy valamilyen származékát, akkor inkább válassz másik terméket.
 
Miközben pedig az ízeken töröd a fejed, egyet sose feledj: ha fehérjeporról van szó, akkor inkább az ízben köss kompromisszumot, sose a beltartalomban!
 
Ha továbbra is a legmagasabb fehérjetartalom a fontos, teljesen adalékmentes, egy összetevős, Naturize barna rizs fehérjét
 itt találsz.
 
Ha pedig vágysz az ízre, de nincs kedved/időd magad ízesíteni, akkor a fahéjas fekete csoki ízű, továbbra is teljesen természetes Naturize barna rizs fehérjét innen megrendelheted.

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt! Ingyenes, szóval mit veszíthetsz?

Tartalomhoz tartozó címkék: blog