A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Igyál-e kávét és hogyan tedd jobbá, ha iszol

Igyál-e kávét és hogyan tedd jobbá, ha iszol

A kávéfogyasztás egészségességéről erősen megoszlanak a vélemények, míg egyes cikkek az egekig magasztalják, egyenesen előírják napi egy-két csésze fogyasztását, addig más vélemények szerint a kávé káros, mesterséges pörgető hatása előbb utóbb kimeríti a szervezetet, a kávéivás hosszú távon komoly egészségügyi kockázatokkal járhat (főleg bizonyos testtípusok számára pl. érzékenyebb pajzsmirigy esetén).

A rendelkezésre álló információk alapján nehéz igazságot tenni, tudomásunk szerint nem készült még olyan, hiteles kutatás, amelyik a kávé melletti vagy épp elleni érveket egyértelműen alátámasztaná. Ha a pörgető, frissítő hatásra van szükség, egy kávéval biztosan jobban jársz, mint egy cukros, vagy édesítős energiaitallal, mert egyrészt a kávé jellemzően több koffeint is tartalmaz, másrészt pedig az energiaitalok mindenféle adalékokkal is tele vannak, melyekre biztos, hogy nincs szükség.

Persze akár egészséges a kávé, akár nem, az biztos, hogy sajnos itt sincs „ingyen ebéd”: ha az alváshiányt napi 2-3-4-X kávéval próbálod ellensúlyozni, a szervezet előbb utóbb jelezni fogja, hogy ebből nem kér. Az alvást nem szabad különböző „szerekkel” pótolni hosszú távon, mert biztos, hogy az egészség látja majd kárát, csökken a szellemi és a fizikai teljesítőképesség is.

Mindezektől függetlenül tudjuk, hogy, aki szereti a kávét és megszokta a napi legalább egy-két csészét, az nehezen fog lemondani róla, ezért inkább nézzük meg azt, hogy hogyan is lehet a kávét jobbá tenni.

Hogyan tegyük egészségesebbé kávénkat?

Tej: a tejfogyasztásról már többször is írtunk, ha lehet, minden tejterméket kerüljünk, a tejet főleg. Egyre több tanulmány és szakember erősíti meg (a személyes tapasztalatokról nem is beszélve), hogy a szervezetnek nincs szüksége tejre, a mai, bolti tejek fehérjetartalma is minimális és a bennük lévő kalcium sem épül be jól. Ha mindenképp szeretnél valamit tenni a kávéba, jobban jársz, ha mandulatejet, rizstejet vagy kókusztejet használsz, akár valamilyen édesítőmentes, ízesített fajtát.

Cukor: cukor helyett ne édesítőt használj, hanem pl. fahéjat. Nagyon jó ízt ad a kávénak, és a cukorbevitelt amúgy is érdemes csökkenteni, főleg a cukros italok fogyasztását. Ha az alak (és az egészség) is fontos, akkor különösen kerüld a cukros tejeskávé fogyasztását - azaz a tejet és a cukrot egyszerre - főleg reggel, éhgyomorra. Túlsúly esetén gyakran ez az egy, apró változtatás is jelentős fogyást eredményez.

Ami pedig szintén jól megy a rizstejhez és a fahéjhoz, és amivel még jobbá, még egészségesebbé tehető a kávé, az egy kis fehérje hozzáadása. Egy hosszabb kávéba akár 30 gramm Naturize is beletehető, a kávéíz teljesen megmarad, a meleg folyadék miatt pedig a barna rizs fehérje enyhe karcossága is csökken.

Ha egy nagyobb (vízzel és/vagy rizstejjel) 3 decis hosszú kávét készítesz, akkor az nemcsak felfrissít, hanem egyben a szükséges fehérjét is biztosítja majd, miközben egyéb ízesítésen sem kell gondolkodni. Nagyon finom, kávés fehérjeitalt kapsz, minimális cukorral (a rizstejből) és egészséges fehérjével.

Egyébként pedig amikor csak teheted inkább pihenj, aludj napi 8 órát, a néha kieső alvásidőt pedig – hosszú távon – semmiképp se koffeinnel próbál meg bepótolni.

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog