A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Egyél többet ezekből (főleg, ha szálkásodnál)!

Egyél többet ezekből (főleg, ha szálkásodnál)!

Tudtad, hogy van a zöldségeknek egy családja, mely zsírégető és egészség megőrző hatásában felülmúlja az összes többit? Pedig így van, és ez a keresztes virágú zöldségek családja, melynek számos tagja van, így te is megtalálhatod a számodra legfinomabbat. Ideje tehát minél többet fogyasztanod az alábbiakból, ha formásabb és egészségesebb testre vágysz:

Brokkoli

Kelkáposzta

Karfiol

Kelbimbó

Karórépa

Káposzta

Leveles kel

Kínai kel (bok choy)

Mángold

Tarlórépa

Borsmustár

Ha ezeket rendszeresen fogyasztod az alábbi, jótékony hatásokra számíthatsz:

1. Javuló emésztés, telítettségérzet, zsírvesztés. Ezeknek a zöldségeknek magas a rosttartalmuk, amely nemcsak javítja az emésztést, de növeli a telítettségérzetet is, azaz végül kevesebbet eszel majd és később is leszel éhes. Több tanulmány is arra jutott, hogy a magasabb rostbevitel segíti a súlycsökkentést.

2. Kevesebb hasi zsír. Az egyik különleges tulajdonsága ezeknek a zöldségeknek, hogy képesek ellensúlyozni a táplálékokkal bevitt, valamint a környezeti hatásokból származó ösztrogén negatív hatását, melynek ki vagyunk téve (pl. a szója fogyasztásán, a különféle műanyagokon és növényvédő szereken keresztül) és mely kapcsolatban áll a magasabb hasi zsír kialakulásával is.

Ezen hatásukat egy speciális fitokémiai vegyület révén fejtik ki, melyet indol-3-carbinolnak neveznek (I3C). Azaz, ha többet fogyasztasz a fenti a zöldségekből, akkor rögtön tettél a hasi zsírraktárok ellen is.

3. Javuló bélflóra és immunrendszer. A fentieken túl, egy tanulmány nemrégiben kimutatta, hogy a keresztes virágú zöldségekben található speciális fehérje fontos szerepet játszhat a bélflóra egészségében is azáltal, hogy növeli az immunsejtek termelését, így küzd a bakteriális fertőzések és a krónikus bélgyulladás ellen.

4. Öregedésgátlás. Egy másik tanulmány a fenti zöldségek antioxidáns és öregedés gátló hatását vizsgálta. A vizsgálat során 22%-al csökkent az oxidációs stressz azoknál, akik naponta legalább 1-2 csészével fogyasztottak belőlük, ráadásul mindössze 3 hét alatt.

A sort lehetne folytatni, hisz a felsorolt zöldségeknek számtalan, jótékony hatása ismert még - ráadásul finomak is - de egy biztos: ha a jobb alak, jobb egészség, jobb közérzet a célod, akkor ideje minél többet fogyasztanod belőlük.

Egészségedre!

Akarod tudni, hogy mi segíthet még a jobb alak és a jobb egészség elérésében? Akkor kattints ide! 

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

www.rizsfeherje.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: blog