A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

A tökéletes reggeli étel - egészséges, fitnesz és finom!

A tökéletes reggeli étel - egészséges, fitnesz és finom!

Hogy is néz ki a tökéletes reggeli? Van benne elegendő fehérje (persze ez minden étkezésre igaz), hisz a legjobb a felkelést követő 30 percen belül 30-40 gramm fehérjét fogyasztani. Van benne elegendő energia, hogy később legyél éhes, és jól induljon a napod. Van benne elegendő rost, hogy az emésztésed rendbe tegye, eltelítsen és ne álmodozz egy óra múlva a kakaós csigáról. Mindeközben ne legyen túl cukros, ne tartalmazzon üres kalóriákat és semmi olyat, ami csak terheli a gyomrod, hizlal és sok hasznos tápanyagot nem tartalmaz. Mindezeken felül, ha lehet, legyen is kész hamar, különben a legtöbb nap nem lesz idő(=kedv) elkészíteni.

Mi is áll tehát annak a reggelinek a középpontjában, ami mindezen szempontoknak megfelel?

Mit fogyasztanak rendszeresen a modellek, élsportolók és az egészségtudatos emberek ezrei reggelire?

Mi az, amely eleget tesz mindhárom szempontnak, ami csak egy étellel kapcsolatban felmerülhet (egészséges, nem zsírosít és finom)?

A válasz a kása. Zabkása, tönkölykása, hajdinakása; pehelyből vagy korpából; rizs-, mandula- vagy kókusztejjel; fahéjjal, gyümölcsökkel, mézzel, kakaóval ízesítve vagy magában - a kása az egyik legjobb reggeli, amit csak ehetsz.

Elsőre furán hangzik? Nem elég szép, ahogy kinéz? Kóstold meg és igencsak meg fogsz lepődni, mert a kása igenis az egészséges és finom ételek szűk, közös halmazába tartozik.

A legjobb, ha tej helyett növényi (mag) tejeket használunk, rizstejjel például különösen finom. A rizstej édeskés íze elegendő cukrot biztosít, ami reggel azért még belefér, és ha nem is adunk hozzá mást, akkor is finom, édes reggeli ételt kapunk, ráadásul két perc alatt elkészíthető. Bio rizstej + bio zabkorpa + bio fahéj – isteni finom!

A hozzávalók (ha magadnak készíted, de a Falatkása még ennél is jobb!):

- Zabpehely/tönkölypehely/hajdinapehely – bármelyiket választhatjuk

- Rizstej, mandulatej, kókusztej illetve víz, ha kicsit hígabbra, vagy kevésbé édesre/cukrosra szeretnénk a kását

- Az ízesítéshez fahéj, kakaó, gyümölcsök (pl. fagyasztott vagy friss meggy, málna, aszalt gyümölcsök)

- A fehérjetartalom növelésére pedig Naturize barnarizs-fehérje, amennyiben a fehérjét nem előtte fogyasztjuk éhgyomorra, shake formájában.

Tipp: Amennyiben nagyobb szemű pelyhet használunk, olyan állaga lesz a kásának, mintha tejberizs volna (amikor már kicsit megdagad). Ha pedig korpát használunk, akkor inkább a tejbegrízre fog hasonlítani.

Elkészítés:

Az arányokat illetően a legjobb, ha az ember magának kísérletezi ki, állítja be a sűrűséget ízlés szerint. Ahogy a folyadék felmelegszik majd lehűl, a pehely megdagad, a kása lényegesen sűrűbb lesz, mint hidegen, ezért az állagát utólag célszerű beállítani.

Általánosságban 2,5:1 arányban érdemes keverni pelyhet és a rizstejet (a folyadék tehát térfogatban több mint kétszerese a pehelynek, ha mérőpohárral mérjük ki). 2 dl rizstejhez kb. 30 gramm pehely mehet, akkor kb. olyan sűrű lesz, mint a tejbegríz.

Nem kell persze megijedni, ha kicsit hígabb vagy sűrűbb lett, miután kihűlt (általában ez utóbbi a helyzet), mert utólag is önthetünk még hozzá magtejet vagy vizet és hígíthatjuk, vagy épp sűríthetjük pehely hozzáadásával.

A lényeg: összeöntjük a korpát és a rizstejet, majd pedig forróra melegítjük (tűzhelyen, vagy mikróban 2 perc legnagyobb fokozaton). Utána hagyjuk állni kicsit, amíg hűl, illetve a pehely megpuhul és megdagad. Ennyi, kész is.

Ízesítsük ahogy szeretnénk, adjunk hozzá fehérjeport, vagy bármit, amit csak szeretnénk.

Tipp: ha a fehérjét külön fogyasztjuk, akkor a legjobb, ha reggel felkelést követően iszunk egy barnarizs-fehérjét, majd elkészítjük a kását (kb. 3 perc), és amíg készülődünk, a kása épp annyira kihűl majd, hogy mire végzünk, már fogyasztható is.

Tipp 2: a kása nem csak reggelire jó, hanem pl. desszert helyett is. Ha egy kis édeset kívánunk, ezzel sokkal jobban járunk.

Ha pedig a legjobb és leggyorsabb megoldást keresed, jó hírünk van: megérkezett a FALATKÁSA!

Természetes, gluténmentes összetevőkkel, tej-, laktóz-, szója- és állati fehérje mentesen. Hozzáadott cukrot nem tartalmaz, mégis finom édes (eritrittel édesítve), bármikor kiváló étkezés.

Elkészítése is nagyon egyszerű:
a tasak tartalmát le kell forrázni 1-1,5 dl vízzel, kicsit állni hagyni és kész is. Persze készíthető rizstejjel, kókusztejjel, adható hozzá fahéj, vagy bármilyen aszalt gyümölcs is, de közkívánatra nem tartalmaz mazsolát. Minden nap, minden étrend mellett tökéletes reggeli vagy köztes étkezés válhat belőle. De ne szaporítsuk a szót, a kása próbája is az evés.
Kóstoljátok meg!

Falatkása összetétel: gluténmentes zabpehely, Naturize barnarizs-fehérje, kakaópor, kókuszreszelék, útifűmaghéj, chia mag, eritrit
Tejet, laktózt, glutént, szóját, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, vegán termék.
Súly
: 73 gramm, 1 adag
Tápérték adatok (100 grammban):
energia: 214 kcal
zsír: 6,6g
fehérje: 20g
szénhidrát: 26g

Gyors, egészséges és nagyon finom. Egészségedre!

www.rizsfeherje.hu

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Akcióink 90%-át csak itt hirdetjük meg, ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés