A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

A legjobb zöldség a zsírvesztéshez?

A legjobb zöldség a zsírvesztéshez?

Szoktál enni spenótot? Ha nem, viszont a célod, hogy minél több testzsírtól szabadulj meg, akkor itt az ideje több spenótot illeszteni az étrendedbe.

Ezt erősíti meg egy nemrégiben megjelent kutatás is, melyet a svéd Lund egyetemen végeztek.

A kutatásban 38 túlsúlyos nő vett részt két csoportban. A résztvevők egyik fele 5 gramm spenótkivonatot fogyasztott reggeli előtt (nagyobb részt a spenót szárából kivonva), a másik fele pedig placebót. A harmadik hónap végére a spenótot fogyasztó csoport 50%-al több zsírt veszített.
 

A kutatók a nagyobb súlyvesztést egyrészt a kisebb kalória-bevitelnek tulajdonították, mivel a spenótban lévő egyik összetevő, a thylakoid, a kutatások szerint jelentősen csökkenti az éhségérzetet, különösen az édesség és a „gyorséttermi” (rossz zsírokkal, üres szénhidrátokkal teli) ételek utáni vágyat.

A thykaloid lassítja az emésztési folyamatot is, így a hormonoknak elég idejük marad az aggyal való kommunikációra és jelezni feléjük, hogy már tele vagyunk.

Amikor telítettséget érzünk, kevésbé vagyunk hajlamosak a nassolásra, és arra, hogy az amúgy kerülendő ételekhez nyúljunk, ami szintén hozzájárul a nagyobb súlyvesztéshez és a laposabb hashoz.

Pár egyszerű módszer, hogy több spenótot iktass az étrendedbe (fogyaszd a szárat is):

1. Dobj pár levél spenótot (lehet fagyasztott is) a turmixgépbe kedvenc fehérje shake-ed mellé. A színe megváltozik majd, de ízben nem nagyon fogod észrevenni: továbbra is ízesítheted, ahogy szeretnéd, vagy pedig ihatod natúrban, ahogy a legegyszerűbb. Itt tudod különösen hasznát venni egy természetes, édesítőmentes fehérjepornak, amit a spenót mellett továbbra is ízesíthetsz (gyümölccsel, banánnal, vagy fogyaszthatod natúrban (egy csokis tejsavóhoz kevésbé illik a spenót).

2. Ha szoktál gyümölcslevet készíteni, vagy iszol zöld turmixot, akkor tegyél bele egy kis spenótot is.

3. Egyél spenót salátát az ebéd vagy vacsora mellé, vagy fogyassz bármilyen spenótból készült ételt.

A spenót egyébként magas vitamin, ásványi só és nyomelem tartalommal is rendelkezik, kitűnő forrása a K- és A-vitaminnak, de található benne mangán, folsav, magnézium, vas, C-vitamin, B2-vitamin, kalcium-, kálium-, és B6-vitamin, élelmi rostok, cink és E-vitamin is. Ráadásul a levél szárazanyag-tartalmának 30%-a fehérje, így nem véletlenül esküdött rá Popeye sem.

Éljen a spenót, egészségedre!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog