A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

A 10 legjobb, természetes táplálék POLLENALLERGIA ellen

A 10 legjobb, természetes táplálék POLLENALLERGIA ellen Taknyosság, eldugult orr, tüsszögés, szemviszketés. Az allergia szezon sajnos itt van, és egy darabig marad is. Egyre többen küzdenek a pollenekkel, ha pedig téged is érint a dolog, ez hasznos lehet. Igaz, egyelőre nem tudunk olyan táplálékról, mely igazoltan, mindenkinél hatékony volna, vagy varázsütésre megszüntetné az allergiát, de az alábbiakban 10 olyan élelemről olvashatsz, mely segíti az immunrendszer erősítését és az allergia elleni küzdelmet.

1. Olajos halak. A lazac, szardínia, tonhal, makréla mind gazdag Omega 3 zsírsavakban, melyeknek számos jótékony hatásuk van az immunrendszer erősítésében és a gyulladásos tünetek enyhítésében. Segítik a légzési funkciókat is, így enyhítik a köhögést, tüsszögést és csökkentik a túlzott immunválaszt. Ha szereted és eszel halat, fogyassz belőlük legalább hetente kétszer.
 
2. Quercetinben gazdag gyümölcsök és zöldségek, mint a káposzta, hagyma, fokhagyma, paprika, bogyós gyümölcsök, alma, petrezselyem. Az ezekben található flavonoidok enyhítik az allergének által kiváltott hisztamin reakciót, miközben szintén gyulladáscsökkentő hatásúak.
 
3. Citrusos gyümölcsök. Narancs, grapefruit, citrom, lime, mind gazdagok C-vitaminban, mely szintén csökkenti a hisztamin reakciót. Ezen kívül a C-vitamin közismerten erősíti az immunrendszert, hatékony antioxidáns és fontos tápanyaga az immunsejteknek is.
 
4. Görög joghurt, elsősorban a benne lévő probiotikum miatt (mert amúgy a tejtermékeket jobb kerülni, főleg pollenallergia esetén). Egy amerikai tanulmányban 173 allergiás résztvevőn vizsgálták a probiotikumok hatását 8 héten keresztül, és hatásukra 68%-al csökkent a tünetek száma, szemben a placebo csoport 19%-ával. A savanyú káposzta is értékes probiotikum forrás és még tej sincs benne.
 
5. Kurkuma. Ez az indiai fűszer sárgás színéről ismert és szintén mérsékli a szervezet gyulladásos reakcióját, a hisztamin kibocsátást és segíthet a többlet orrüregi váladék csökkentésében is.
 
6. Bodza. Szintén gazdag quercentinben és C-vitaminban. Persze előbb ki kell főzni, megfelelően elkészíteni, ezért inkább szirup, tea vagy szörp formában javasolt (minél kevesebb cukorral).

7. A lenmag gazdag Omega 3 zsírsavakban és kiváló szelénforrás is, ami védi a sejtmembránokat, támogatja az immunrendszert és még az antitest reakciót is serkentheti. A szelén ráadásul a C-vitamin hasznosulását is támogatja.
 
8. Keresztesvirágú zöldségek. A brokkoli, karfiol, kel szintén magas C-vitamin tartalmúak. Ezen felül segíthetnek az orrüregek tisztításában és a könnyebb légzésben, van bennük béta karotin, lutein és zeaxantin is, mely antioxidánsoknak szintén szerepük lehet az allergia elleni küzdelemben (a keresztesvirágúak amúgy a
diétában is hasznosak).
 
9. Termelői, helyi méz. Egyesek úgy tartják, hogy a kis dózisú virágpor bevitel lassan hozzászoktatja a szervezetet a lakókörnyezetben található pollenekhez, ezért kisebb lesz az allergiás reakció a későbbiekben. Persze ehhez egyrészt egész évben fogyasztani kell, másrészt pedig csak akkor működhet, ha a méz azokat a polleneket tartalmazza, melyekre az illető allergiás. Így ez egyeseknek beválhat, másoknak kevésbé.

10. Fekete csokoládé. Bár csak egy, kisebb tanulmány volt, mely összefüggést mutatott ki a kakaóban található flavonoidok IgE nevű antitest termelést csökkentő hatásával kapcsolatban, mivel a csoki finom, nyugodtan lehet tenni vele egy próbát (már ha nem épp szigorú étrendet követsz) :)
 
(Forrás: Sue Mosebar cikke alapján)
 

Korábbi, hasonló témájú cikkünkben pedig arról írunk, hogy gyakran jelentősen enyhíti az allergiás tüneteket a tejtermékek teljes elhagyása is. Ha pedig így teszel, de a fehérjekiegészítésre azért ügyelsz, nézz körül itt. A Naturize nemcsak allergénmentes és teljes értékű, hanem természetes formában tartalmazza valamennyi aminosavat, így a kiemelten fontos BCAA-t és glutamint is.
www.rizsfeherje.hu

 

További kapcsolódó cikkek:

10+1 hasznos és meglepő tény, ha formásabb testre vágysz

7 egészséges, de hizlaló étel

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülnikülönleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Az akcióink 90%-át csak hírlevélben hirdetjük meg! A feliratkozás ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés