A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

5 szomorú, de igaz tény (és pár jó hír)

5 szomorú, de igaz tény (és pár jó hír)

Nem szeretünk rossz híreket közölni, de az alábbi pár dologról akkor is tudnod kell. Kezdjük rögtön a legrosszabbal: attól, hogy valami egészséges, még nem lesz diétás, azaz nyugodtan hizlalhat is. Gondoljuk csak át még egyszer! Egyre többfelé kaphatóak a különféle bio, paleo, gluténmentes, lisztmentes „finomságok” melyeket sokan abban a hitben fogyasztanak – gyakran nagyobb mennyiségben – hogy azok egyben kalóriaszegények is, szinte korlátlanul fogyaszthatók, hisz ami egészséges, az nem is hizlal. Mert hát lisztmentes, meg csak aszalt gyümölcs van benne, vagy épp mandulaliszt, ezek pedig növények, egészségesek, természetesek, akkor csak természetes, hogy nem is hizlalnak, nem igaz? Sajnos nem.

Következzék tehát pár szomorú, de igaz tény az egészséges, azonban korántsem fitnesz (diétás) ételek világából (a jó hírek pedig a cikk végén):

1. A manapság divatos paleo, fitnesz, egészséges süteményreceptek gyakran több kalóriát tartalmaznak mint eg y sima sütemény.  Persze továbbra is valljuk, hogy nem a kalóriára kell koncentrálni, azonban egy aszalt gyümölcsös, mandulalisztes sütemény tele van cukorral, zsírral és persze kalóriával is. Ez persze mind egészséges, és a gyümölcs(cukor) jobb, mintha kristálycukrot fogyasztanál, de sajnos azt sem lehet korlátlanul enni, mert hizlal. Ha "normál" sütemény helyett eszed, valószínűleg jobban jársz, de ha célod a formásabb test elérése, akkor ezeket is csak ritkán (pl. heti egyszer) fogyaszd, és akkor is inkább az edzés környékén.

2. A teljes kiőrlésű lisztek, kenyerek egészségesek, de ugyanúgy hizlalnak, mint a normál kenyér (na jó, egy kicsit kevésbé a magasabb rosttartalom miatt). Szénhidrátot tartalmaznak, általában glutént is, ezért itt is igaz: nem lehet korlátlanul és bármikor fogyasztani őket. Az, hogy valami teljes kiőrlésű, egyáltalán nem egyenlő azzal, hogy diétás vagy fitnesz, ráadásul mindig nézd meg, hogy hány százalék is a teljes kiőrlésű liszt aránya az adott termékben. Ugyanez igaz a tésztákra is: bármilyen bio, tönkölylisztes, teljes kiőrlésű csodatésztát is vásárolsz, legfeljebb csak a pénztárcád karcsúsítja majd, téged nem igazán. A különféle cukros müzliszeletekről, reggelizőpelyhekről már nem is kell beszélnünk, igaz?

3. A gluténmentesen táplálkozás, akkor is jó, ha az ember nem gluténérzékeny. Azonban, ha gluténmentes termékeket vásárolsz, kétszer is nézd meg, hogy mit is tartalmaznak pontosan. A gluténtartalmú összetevőket gyakran kukoricakeményítővel, kukoricaliszttel helyettesítik, plusz kiegészítik mindenféle sűrítő, stabilizáló anyagokkal, melyekre nemcsak, hogy semmi szükség nincs, de még hizlalnak is. Ne gondoljuk tehát, hogy ha valami gluténmentes, akkor az már rögtön fitnesz is. Zsír, szénhidrát és kalória van bőven a gluténmentesben is.

4. Bár az édesítő általában jobb, mint a cukor, ha lehet, azt is kerüld. Hiába cukormentes és kalóriamentes legtöbbjük, a szervezetet könnyű becsapni. Az agy édeset érzékel, azt hiszi cukrot kapott, ezért olyan hormonális reakcióval válaszolhat, mint ha cukrot fogyasztottál volna. Az édesítők ráadásul az édesség utáni vágyat is csak átmenetileg enyhítik, pedig ha az ember édesszájú, akkor pár nap édességmegvonás után ez a vágy szinte teljesen elmúlhat. Ha pedig édesítőt fogyasztasz, akkor törekedj rá, hogy az is teljesen természetes legyen (pl. stevia).

5. A gyümölcs és a gyümölcslé egészséges, azonban tele van cukorral, ezért a legtöbb ember nem fogyaszthatja korlátlanul, ha ügyel az alakjára. Fogyassz inkább zöldségeket, zöld turmixot helyettük, ha pedig mégis gyümölcsöt eszel, akkor alacsony glikémiás indexűt válassz, és inkább csak az edzés környékén.

Persze, ha egyedi érzékenységed van (glutén, tej, laktóz) vagy cukorbeteg vagy, akkor más a helyzet, de ha csak azért fogyasztasz a fentiekből, mert formásabb testre vágysz, akkor kétszer is gondold meg mit veszel és mit eszel.


Most pedig következzenek a jó hírek!

1. Néha azért nyugodtan elengedheted magad, nem kell, hogy az élet a sütemények utáni vágyakozásról szóljon. Egy nap alatt nem lehet elhízni, ezért ha amúgy tényleg odafigyelsz, akkor néha belefér egy kis bűnözés, sőt! Ha egész héten szigorúan tartod a megfelelő étrendet, szénhidrátot csak zöldségből fogyasztasz, akkor kifejezetten hasznos lehet egy-egy csaló nap beiktatása, mert az aznap bevitt, nagyobb mennyiségű szénhidrát még gyorsíthatja is a zsírvesztést. Leegyszerűsítve: a szervezetnek kell néha egy kis sokk, hogy jobban értékelje a tiszta étkezést, ne raktározzon az ínséges időkben.

2. A rossz szénhidrátok hizlaló hatását mérsékelni tudjuk, ha melléjük fehérjét fogyasztunk. A fehérje lassítja azok felszívódását, kisebb lesz a vércukorszint emelkedés, ezért a zsírosodás is. A fehérje megemésztése ráadásul több energiát is igényel, így többszörösen is hasznos figyelni a megfelelő mennyiség bevitelére. A gluténmentes, teljesen természetes, rostokat is tartalmazó növényi fehérjével valóban jobban jársz te és a szervezeted is. Egyrészt biztos lehetsz benne, hogy teljesen adalékmentes, másrészt a rostok miatt a felszívódása is jobb lesz, nem fog puffasztani, ráadásul a hipoallergén fajta bármilyen érzékenység mellett is fogyasztható.

3. Szintén jó hír, hogy nem kell koplalni, nem kell túlzottan sanyargatni magadat. Ne akarj heti 5 kilót fogyni, mert az valószínűleg nem a megfelelő helyről fog lemenni, és az elért súlyveszteség nem lesz tartható hosszú távon! Ha jobb alakra vágysz, akkor tényleg életmódváltásra van szükség, nem pedig egy szenvedős, fenntarthatatlan fogyókúrára!

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog