A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Ha sok a stressz: 14 élelmiszer, mellyel természetesen csökkentheted

Ha sok a stressz: 14 élelmiszer, mellyel természetesen csökkentheted

Sok a stressz az életedben? Ha igen, nem vagy egyedül, pedig a stressz csökkentésére mindenkinek oda kellene figyelnie, mert nemcsak a hangulatra van rossz hatással, hanem az egészségre is. A stressz gyengíti az immunrendszert, de még az érfalakat is képes károsítani.
A jó hír viszont, hogy számtalan technika létezik, mellyel a stresszt, így az általa kiváltott negatív hatásokat is csökkentheted. A meditáció, a különféle légzéstechnikák és persze a sport, a rendszeres mozgás is mind hatékony módszer, ez utóbbival ráadásul többszörösen is támogatod egészséged, és még jól is fogsz kinézni.

 

Szintén hatékony eszköz a megfelelő étrend kialakítása, a szükséges tápanyagok, vitaminok, mikro és makro nutriensek fogyasztása. Lehetőleg persze természetes forrásokból, ahogy fehérjeporból is természetes, allergénektől mentes fajtát érdemes fogyasztani.
Az alábbiakban 14 élelmiszer (11 vegán), melyekkel természetes formában segítheted szervezeted stressz elleni küzdelmét (az entrepreneur.com cikke alapján).

1. Sötétzöld leveles zöldségek
Az olyan zöldségek, mint például a spenót és a kel, magas folsav (B9) tartalmuk révén kiválóak a stressz elleni harcban is. A folsav a dopamin termelést is serkenti, ami jó dolog, mivel közvetlen összefüggés van a folsav és a kevésbé depressziós állapot között.
A sötétzöld zöldségek az agyi funkciókat is támogatják, egy 2015-ös kutatás szerint növelik a K-vitamin szintjét, ami segít a memória és a gondolkodási képességek javításában is. Itt az ideje tehát, hogy több spenótot egyél!

2. Avokádó
Ez a zöldség egy igazi kincs, mert nemcsak a folsav tartalma magas, de közel 20 féle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, E-, K-, B-vitamint és még káliumot is. A folsav csökkenti a homo cisztein szintet, ami hasznos, mivel a magas cisztein szint gyengíti a keringést és a szükséges tápanyagok agyba történő eljuttatását. A magas homo cisztein szint befolyásolja a szerotonin, dopamin és noradrenalin szintet is (melyek a hangulatot, az alvást és az étvágyat szabályozzák), ami igen fontos, ha a szeretnéd csökkenteni a stresszt.

3. Áfonya
Az áfonya tele van kiváló antioxidánsokkal, ezért is szokták gyakran az egyik legegészségesebb gyümölcsként emlegetni. A kalóriatartalma alacsony, jelenetős mennyiségű C- és K-vitamint valamint mangánt tartalmaz. A mangán segíti a csontanyagcserét, a C-vitamin pedig a sejtek egészségének megőrzését, ami igen fontos faktor a stressz ellen. Adhatsz egy marék áfonyát kedvenc Falatkásádhoz vagy Naturize barnarizs-fehérje turmixodhoz, de fogyaszthatod magában is.
 
4. Fekete csoki
Amikor az ember stresszel, egyébként is hajlamos a csokoládé felé kacsingatni. Ha te is tapasztaltad már ezt, akkor mindenképp fekete csokit válassz, így valóban csökkentheted a stresszt (persze azért ne egy táblával egyél egyszerre). Egy 2011-es kutatás során megállapították, hogy a fekete csoki magasabb antioxidáns, polifenol és flavonoid szinttel rendelkezik, mint a kutatásban vizsgált gyümölcsök, beleértve az áfonyát és az Acai bogyót is. A fekete csoki segít a vérnyomás csökkentésében is, ami jó hír, mivel az alacsonyabb vérnyomás csökkenti a stressz érzetét. Egy minőségi (legalább 80%-os) fekete csoki ráadásként még 10% fehérjét is tartalmaz.
 
5. Zabpehely
A zabpehely gyakran merül fel az egészséges, formásító étrend kapcsán, de az antioxidáns és a polifenol tartalma is magas. Külön kiemelendő az antioxidánsok egy speciális csoportja, az avenanthramidok, melyek szinte kizárólag a zabban találhatóak és gyulladáscsökkentő hatásúak. Az avenanthramidok segítenek a vérnyomás csökkentésében azáltal, hogy növelik a nitrogén monoxid termelését. Ez a gázmolekula tágítja a véredényeket, ami jobb véráramláshoz, csökkentett stresszhez vezet.
Ráadásként a zabpehely segíti a koleszterin szint csökkentését is, és szénhidrátforráshoz képest még a fehérjetartalma is magas. Ha eddig nem tetted, akkor egyél gyakrabban zabpelyhet. Ha egy finom kását készítesz belőle, akkor adhatsz hozzá áfonyát és persze Naturize-t is, hogy valóban teljesértékű étkezést kapj.

6. Fokhagyma
A kutatások kimutatták, hogy a fokhagyma fogyasztás jelentős hatással van a vérnyomás és a stressz szint csökkentésére. Tele van antioxidánsokkal és a tanulmányok szerint rendszeres fogyasztása nemcsak az influenza elkerülését segíti, de a gyógyulást is felgyorsítja, fertőzés esetén. Mivel a stressz gyengíti az immunrendszert, csak nyerhetsz, ha egy kis fokhagymát iktatsz az étrendedbe (és még a social distancinget is segíti :).

7. Osztriga
Az osztrigának rendkívül magas a cink tartalma, a cink pedig - ha kis mennyiségben is - de nélkülözhetetlen szervezetünknek. A cink erősíti az immunrendszert, hiányát pedig gyakran hozzák összefüggésbe a szorongással. A napi ajánlott cink bevitel 15 milligramm, így akár csak egy osztriga (mely 8-9 milligramm cinket tartalmaz) elfogyasztása megadja a szükséges többletet a nap során.
 
8. Pulyka
A pulykában található triptofán nevű aminosav a fő felelős, amiért álmosságot érzel pulykaevés után (egyébként a tej is a triptofán miatt álmosít). A triptofán azonban növeli a szerotonin szintet is, segít nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá válni. Ha eszel húst, hetente egyszer egyél egy kis pulykát is. Ha nem, a Naturize-ban a triptofán is megtalálható, hisze teljes értékű fehérje.
 
9. Alaszkai lazac
Sok szakember tekint úgy a DHA-ra, mint a legfontosabb, esszenciális zsírfajtára. Ennek az Omega-3 zsírsavnak pedig szokatlanul magas a koncentrációja a lazacban, így nem csoda, hogy több tanulmány számol be a lazacfogyasztás jótékony hatásairól. Az Omega-3 zsírsav segíthet a szorongás ellen, csökkenti a depresszió kialakulásának veszélyét és segíti az agyvelőgyulladás leküzdését is.
Ráadásként a szív egészségéhez is hozzájárul, a legtöbb hal – a lazac különösen – gazdag Omega-3 zsírsavakban, ezért ha lehet, iktass be némi lazacot (ha lehet vadlazacot) az étrendedbe, amivel ráadásként még hasznos és teljes értékű fehérjét is beviszel majd.

10. Kamillatea
Egy 2009-es Pennsylvaniai Egyetemen elvégzett kutatás kimutatta, hogy azok, akik kamilla kapszulákat szedtek, jelentősen kisebb mértékű szorongásról számoltak be. A kamillában található bisabolol olajnak gyulladás gátló, antibakteriális és nyugtató hatása is van. Ha tea formájában fogyasztod, akkor is hasonló hatásokra számíthatsz, így tehát tanácsos a napot egy finom kamillateával zárni.
 
11. Fermentált ételek
A jótékony baktériumok közvetlen hatással vannak agy kémiai mechanizmusára. Segítik az emésztési folyamatokat, támogatják az immunrendszert, javítják a bélflóra egyensúlyát, a szorongás és depresszió ellen is védenek. Savanyú uborka és káposzta, de kis mennyiségben még a bor is hasznos lehet.

12. Napfény
Igen, a napfény nem igazi élelmiszer, ugyanakkor megfelelő napi dózisban jelentősen javítja a hangulatot. A szerotonin szint – mely nagyban befolyásolja a jókedvet – emelkedik, ha több napfény ér minket. Ezzel szemben az alacsony D-vitamin szint 11 szeresére növeli a depresszióra való hajlamot, és növeli a pánikroham kialakulásának kockázatát is.
D-vitaminhoz lazacból, tojássárgájából és gombából is hozzájuthatsz, de a legjobb, ha némi napfényből fedezed ezen szükségleted, lehetőleg valahol a természetben, fákkal, növényekkel körülvéve.

13. Magvak  
A magnéziumnak - ami az olyan neurotranszmitterek előfutáraként funkcionál, mint amilyen a szerotonin is - jól ismert szerepe van az érzelmeink szabályozásában és a jó közérzet fokozásában.
A napraforgó, a tökmag, a szezámmag mind kiváló magnéziumforrások, ráadásul könnyen egy egészséges salátához keverhetőek, vagy akár snackként, önmagukban fogyaszthatóak (a tökmag ráadásul fehérjében is gazdag). Ha növeled a magnézium szinted, az csökkenti az idegességet és a depresszió kialakulásának kockázatát is.

14. Kesudió
A kesudió egy másik, kiváló magnéziumforrás, ráadásul koleszterinmentes és tele van jótékony antioxidánsokkal is, melyek a szív egészségére vigyáznak és csökkentik a vérnyomást, ami biztos mód a stressz szint csökkentésére hosszú távon. A kesudió jó zsírforrás is, és bár magas a kalóriatartalma (mint minden olajos magnak), azért pár szem hasznos és egészséges snack lehet bármikor.

Iktasd be tehát ezeket a szuper élelmiszereket vagy akár csak egy részüket az étrendedbe, és segítenek majd csökkenteni a stressz szintjét. Jobb lesz a kedved, hatékonyabb leszel és egészségesebb is.
Ezt egészítsd ki még a rendszeres mozgással, és a megfelelő mennyiségű fehérje bevitelével, és minden szinten pozitív változásokat tapasztalhatsz, a tükörbe pillantva pedig tovább fokozódik majd jókedved.

Ha pedig a mozgásra, táplálkozásra odafigyelsz és már csak egy kis extra fehérje hiányzik, hogy lendületet adjon, kattints ide!

www.rizsfeherje.hu

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Akcióink 90%-át csak itt hirdetjük meg, ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés