A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Fehérjekiegészítők: kúraszerűen vagy az étrend részeként?

Fehérjekiegészítők: kúraszerűen vagy az étrend részeként?

Ma már köztudott, hogy sok, súlyos betegség kialakulása a nem megfelelő táplálkozás számlájára írható, akár közvetlenül, akár közvetett módon (például az elhízás miatt). Számos, az életünket megrövidítő „népbetegség” megelőzhető volna a megfelelően megválasztott és egészséges táplálkozással. Egészségesen étkezni persze egyszerre könnyű és nehéz is. Könnyű, mert mindenki számára adott a lehetőség, ugyanakkor ez életmódváltást és folyamatos tudatosságot igényel.
 

Az egészséges étkezés voltaképp két dolgot jelent: egészséges élelmiszerek fogyasztását és változatos, kiegyensúlyozott tápanyagbevitelt. Az egészséges élelmiszerek fogyasztása talán kézenfekvőbb: kerülni kell a nem megbízható forrásból származó, sok vagy káros adalékanyagot, tartósítószert tartalmazó, (túlzottan) feldolgozott élelmiszereket, ezzel szemben a természetes, nem feldolgozott, „valódi” verziókat kell keresni. A kiegyensúlyozott tápanyagbevitel pedig azt jelenti, hogy változatosan kell táplálkozni, megfelelő arányban szénhidrátot, zsírt és fehérjét fogyasztani, az étrendben megtalálni a zöldségek, gyümölcsök, magvak, halak stb. optimális arányát.
 
A táplálék kiegészítők haszna

Nem mindig egyszerű megoldani a tápanyagbevitel helyes arányát sem, mert bár a helyzet javul, gyakran nemcsak az időhiány, hanem a büfék, éttermek kínálata is korlátot szab a megfelelő étkezésnek. Ezért is hasznosak a táplálék kiegészítők, melyek segítenek, hogy a napi szükséges vitaminokhoz, fehérjéhez akkor is hozzájussunk, ha nincs idő vagy mód egy megfelelően összeállított, normál étkezésre.
 
A fehérjeporokat, kiegészítőket néha még ma is elutasítás lengi körül, egyesek tartanak tőlük, pedig valójában fontos és jótékony szerepet tölthetnek be életünkben, ha megfelelőt választunk, és jól használjuk őket. A legfontosabb, hogy az ilyen készítményekre ugyanaz igaz, mint az élelmiszerekre: megbízható forrásból származó, természetes kiegészítőt kell választani. Egy adalékmentes, természetes fehérjepor például ugyanolyan élelmiszer, mint amit egyébként is fogyasztunk, ha pedig allergén anyagoktól (tej, laktóz, szója, glutén) mentes is, akkor tényleg nincs mitől tartani.
A másik fontos tanács pedig, hogy ahogy nevük is mutatja, ezek kiegészítők, vagyis nem kell kizárólag rájuk támaszkodni. Például a napi fehérjemennyiség esetében is azt javasoljuk, hogy legalább a fele, normál ételekből származzon.

A fehérjék fontossága a táplálkozásban
 
A fehérjék fontos élettani funkciót töltenek be szervezetünkben, számos folyamat működtetői, szerepük van az immunrendszer megfelelő védekezőképességében, a hormonháztartás szabályozásában, a csontok, izmok, inak, erek felépítésében és egy sor más, nélkülözhetetlen folyamatban. A testünk működéséhez szükséges aminosavakat a szervezetünk elő tudja állítani a táplálkozás során bevitt fehérjék segítségével.
Általánosságban napi 1-2 gramm ajánlott testtömeg kilogrammonként (ami így napi 70-200 g tiszta fehérjét jelent), attól függően, hogy az ember mennyire aktív életmódot folytat, vagy pl. célja-e az izomtömeg növelés.
Természetesen a fehérjéhez normál élelmiszerekkel is hozzájuthatunk (hiszen fehérje kiegészítő nélkül is élnek egészséges emberek), de egy minőségi fehérjeturmix mindig gyors és kényelmes módja, hogy a szükséges többletfehérjéhez juttassuk szervezetünket.
 
Legyen az étrend része!
 
A fehérje kiegészítőkre érdemes tehát úgy tekinteni, mint étrendünk részére, étkezéseink kiegészítőjére. Különösen azok számára, akiknek például zsírvesztési céljaik vannak, vagy - sportos életmódjuk miatt - a minimálisan ajánlott, kb. 1 gr/testtömegkg mértéknél is nagyobb mennyiségre van szükségük. De azoknak is, akiknek nincs idejük arra, hogy otthon, maguknak készítsenek olyan, teljes értékű fehérjét tartalmazó ételeket, melyekre szükségük lenne. Kúraszerűen pedig azon sportolók számára lehet érdemes emelni a mennyiségen (esetükben akár a 2 gr/ttkg fölé is), akik edzésprogramjukban az izomnövelés időszakához értek.
 
Természetesség, allergén anyag mentesség, adalékmentesség – ezek legyenek a főbb szempontok kiegészítő választásnál, már ha az egészséged is fontos, nemcsak a külsőd! :)


Vendégszerzőnk tollából - www.rizsfeherje.hu

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés