A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Alvás és pihenés - fontosabb, mint gondolnád (5 dolog - 3. rész)

Alvás és pihenés - fontosabb, mint gondolnád (5 dolog - 3. rész) 5 részes cikksorozatunk harmadik részében folytatjuk azokkal a dolgokkal, melyekre a jó forma eléréshez (megtartásához) és persze az egészséghez szükség van. Ha lemaradtál az első és a második részről, blogbejegyzéseink közt megtalálod őket.

Harmadik rész: alvás és pihenés - mindannyian szeretjük, de mégis figyelni kell rá

Szemben a mozgással, a pihenésre egyáltalán nem nehéz rávenni magunkat, és bár legtöbbünknek ez megy a legjobban, sajnos épp azoknál szokott elmaradni, akiknek a leginkább szüksége volna rá. Merthogy az egész napos heverészés önmagában nem sok eredményt fog hozni, ugyanakkor aki rendesen edz, hetente akár ötször is, intenzíven, rövid pihenőkkel, aki feszegeti a határait, egyre feljebb tör a súlyokkal, ismétlésekkel, annak különösen fontos időt szakítania a pihenésre is.

Az edzés ugyanis csak rombolja az izmokat, a pihenés, és persze a megfelelő táplálékok segítségével épülnek nagyobbra, erősebbre az edzéseket követően. Épp ezért olyan fontos, hogy amikor a szervezet le van merülve, akkor hagyjunk időt a regenerációra, aminek első eleme a napi 7-8 óra, zavartalan alvás. Aki meg tudja oldani, az beiktathat nap közbeni, 20 perces mini alvásokat is, egy-egy ilyen több órányi friss energiát biztosít a szervezetnek.

És bár mi is imádjuk a mozgást, fontos, hogy legyenek pihenőnapok is. Egyrészt a már említett, fizikai regeneráció miatt, másrészt pedig az agynak is szüksége van rá. Ha nem akarod, hogy már az edzés megkezdése előtt elfáradj lélekben, akkor nem szabad tartósan kifárasztani magad fejben sem. Nem kell minden edzésen rekordot dönteni, vagy bukásig edzeni, mert amilyen hasznos olykor, olyan káros lehet, ha túl gyakran fordul elő. Kellenek a könnyebb napok, a hosszabb alvások, a délutáni pihenők is.

Tippjeink röviden:
- fontos a napi, legalább 7-8 óra, minőségi alvás
- heti öt edzésnél többre, legtöbbünknek, nincs szüksége
- a nap közbeni, 20 perces szieszta 3 óra extra energiát képes biztosítani
- lefekvés előtt 1-2 órával már ne nagyon egyél, hogy jobb legyen az alvásminőség
- ha többször is rosszat álmodsz, vizsgáld meg, hogy nincs-e összefüggésben egy konkrét étellel, vitaminnal (amit lefekvés előtt ettél), mert ez gyakran előfordul. A nyugtalanító, esti filmeket talán említeni sem kell
- a kék fényeket - lefekvéshez közeledve - csökkenteni kell. Monitoron, telefonon használj kékfény-szűrőt
- amikor alszol, a mobilt lehetőleg kapcsold ki, ne töltsd, ne tartsd a fejedhez közel. Ha bekapcsolva marad, akkor főleg ne legyen a közeledben.

És sem a mozgás, sem pedig a pihenés kapcsán ne feledd, hogy a "nincs rá időm" valódi jelentése mindig: "jelenleg nem prioritás számomra". :)
 
5 részes sorozatunk következő, negyedik részében egy hasonló témáról, a nyugalomról, a minél inkább stresszmentes életről váltunk majd párt szót. Tarts velünk akkor is!
www.rizsfeherje.hu

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés