A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Hogyan válassz kiegészítőt?

Tejsavó vs. barnarizs-fehérje

Kezdjük akkor a legfontosabbal, hisz végre hivatalos: a teljes rizsszemből készülő barnarizs-fehérje - izomépítő hatásában - a tejsavó fehérjével egyenértékű. Egy klinikai kutatás során igazolták, hogy az ellenállásos (súlyzós) edzést végzők körében sem izomerőben, sem izomtömeg növekedésben nem volt különbség a résztvevők azon csoportja között, akik edzés után barnarizs-fehérjét, illetve tejsavót fogyasztottak. A hatékonyságot tekintve a két csoport eredményei megegyeztek.

Ezt hangoztatják régóta a barnarizs-fehérje rajongói és ezt most már tesztekkel is igazolták, ez pedig hatalmas eredmény!

Gondoljunk csak bele, hogy a rizsfehérje számtalan szempontból kedvezőbb, mint a tejsavó (nincs érzékenység, nincs allergiás reakció, könnyen emészthető, bármilyen étrend mellett fogyasztható), azonban sokan tartottak tőle, hogy mégsem olyan hatékony, mint a tejsavó fehérje. Most, hogy ezt megcáfolták, tényleg nem sok érv maradt a tejsavó mellett.

Ez a kedvező eredmény valószínűleg annak is köszönhető, hogy bár egy-két aminosav tekintetében még a teljes barnarizs-fehérje is elmarad a tejsavótól (igaz, a Foodanalytica Kft-nél elvégzett, hazai mérések szerint mindössze 5 aminosav tekintetében jobb a tejsavó), az egyenletesebb és jobb felszívódása, könnyebb emészthetősége, a benne lévő rostok és fitonutriensek miatt, a szervezet jobban hasznosítja a barna rizsben található, növényi fehérjét. Így a némileg kevesebb aminosavból a szervezetben több marad meg, több kerül a véráramba, több hasznosul, végeredményként pedig az izomépítő, izommegőrző hatás azonos lesz. Egy hasonlattal élve: hiába van 600 lóerős Ferrarid, ha havon közlekedsz vele, töredékét sem tudod használni a teljesítményének. Az emberek jelentős része egyszerűen nem képes a tejsavóból kihozni azt, ami papíron benne van.

Az már tényleg csak hab a tortán, hogy egy idehaza elvégzett laborvizsgálat során, a vizsgált 17 aminosavból mindössze 5 esetében mértek magasabb értékeket a tejsavó izolátumban (mely egy ismert, népszerű márka volt), mint a Naturize® barnarizs-fehérjében! Ráadásul ebből 2 esetben az eltérés minimális volt, egynél pedig nem esszenciális aminosavból volt több az izolátumban. Ez az eredmény pedig még a növényi fehérjében hívőket is meglepte.

Nézzünk meg egy összehasonlító táblázatot az egyes fehérjékről:

Kapcsolódó cikkek:

Milyen fehérjeport fogyassz?

Milyen fehérjével kezdj bele az edzésekbe?

Van-e szükség fehérjeporra?

Miért épp a Naturize barnarizs-fehérje?

8 ok, amiért inkább növényi fehérjeport fogyassz!

Szól még bármi az állati fehérjeporok mellett?

Természetesség, allergénmentesség, teljes értékűség – de mi a jó ebben neked?

Azt hitted „csak” egy fehérjepor?

Miért is olyan fontos a teljes értékűség?

TERMÉKEK/VÁSÁRLÁS

Keresés