A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Van-e szükség kiegészítőkre?

Miért jó nekem ha fehérjeport fogyasztok?

Fehérjére minden embernek, minden nap szüksége van, akkor is, ha nem sportol. Egy természetes, allergénmentes kiegészítő három esetben is hasznos segítség lehet.

- Ha sportolsz, akkor megadja izmaidnak a fejlődésükhöz, regenerációjukhoz szükséges fehérjét, hozzájárul a jobb teljesítményhez, a formásabb alakhoz, az izmok megfelelő működéséhez. Erősebb, izmosabb, kitartóbb leszel.

- Ha nem elég kiegyensúlyozott az étrended, akkor segít, hogy a napi szinten szükséges (minimum 0,8 gramm/testtömegkilogramm) tiszta fehérjét bevidd, azaz, hogy étrended ne a szénhidrátokra, hanem helyesen, a fehérjére épüljön. Ha pedig a szükséges fehérjemennyiség bevitele azért nehezebb számodra, mert vegetáriánus vagy vegán vagy, akkor különösen fontos, hogy a fehérje ne csak allergén anyagoktól, hanem állati összetevőktől is mentes legyen.

- A harmadik eset, amikor formásodni, zsírt veszíteni szeretnél (szándékosan nem írjuk, hogy fogyókúrázol), ezért kevesebbet eszel, csökkented a kalóriabevitelt. Ilyenkor is fontos a fehérjebevitel, mert segíteni fog, hogy a súlyvesztés inkább zsírból, ne pedig izomból történjen. Mivel az izom háromszor nehezebb, mint a zsír, könnyen lehet, hogy egy formásító, fehérjére épülő étrenddel (és mozgással) formásan izmos leszel, jóval alacsonyabb testzsír százalék, de közel azonos súly mellett. A fehérje emellett extra kalóriákat is "spórol" neked, mert megemésztése jóval több energiát igényel, mint pl. a zsíré vagy a szénhidráté, a bevitt fehérjekalória 30%-a a feldolgozására fog fordítódni. Ráadásul a „rossz”, gyors szénhidrátok (pl. cukor) felszívódását is lassítja a fehérje, jelenlétében kisebb lesz a vércukorszint emelkedés és a zsírosodás is. Kell-e tehát fehérjeport fogyasztani? Itt a válaszunk.

Röviden a fehérjefogyasztásról

A fehérje igen fontos tápanyag, melyre mindenkinek, minden nap szüksége van. A fehérjék esszenciális és nem-esszenciális aminosavakra oszthatóak, melyek az egészséges szervezet „építőkövei”.

A fehérjék szerepe a szervezetben a következő:

  • A test sejtjeinek megjavítása
  • Az izmok és csontok felépítése
  • Energiaszolgáltatás
  • A szervezet anyagcseréjében fontos folyamatok irányítása

Ma már kevesen vitatják, hogy az embernek gyakran extra fehérjebevitelre van szüksége. A két legtipikusabb ilyen eset a sport és a speciális étrend miatti többlet fehérjeszükséglet.

Van-e szükség fehérjeporra?

Kezdő sportolóknál és a témában kevésbé jártas, de az egészségükkel törődő embereknél gyakran merül fel az a kérdés, ami a profiknál ma már szinte sohasem: kell-e egyáltalán fehérjeport fogyasztani? Nézzük meg ezt egy másik példán keresztül: van-e szükség mobiltelefonra?

A rövid válasz egyértelműen az, hogy nincs. Meg lehet lenni nélküle? Persze, hisz 25 éve még nem is nagyon léteztek, és mindenki jól megvolt úgy is. Sem az üzleti, sem a magánéletben nem okozott súlyos károkat a hiánya, mindenki tette a dolgát, használta a vonalas telefont (ha épp volt) és megoldott mindent, amit kellett. Amikor a mobilok elkezdtek megjelenni, a legtöbbek reakciója akkor is az volt, hogy nekik ez felesleges, drága és akinek van, az csakis felvágásból használja.

Aztán eltelt 20 év, és ma már kevés olyan, 10 évesnél idősebb, ember van, akinek ne volna mobiltelefonja, aki könnyedén megválna tőle és aki ne élvezné, hogy mennyire megkönnyíti az életét. Továbbra is igaz, hogy lehet mobil nélkül élni (persze van, aki nem így érez), de ki merné állítani, hogy nem teszi sokkal kényelmesebbé az életet, és ne akadnának olyan helyzetek, amikor igenis nélkülözhetetlen.

Ugyanez a helyzet a fehérjeporokkal is. Lehet nélkülük élni, fejlődni, izmosodni? Természetesen igen. Ugyanakkor egyértelmű, hogy könnyebbé, kényelmesebbé teszik életünket (étrendünkbe beépülve) és vannak olyan helyzetek, amikor igenis gondot okozhat hiányuk.

Hisz ki tudja könnyedén megoldani iskola, munka mellett, hogy minden étkezés mellé a szükséges, jó minőségű fehérjét is bevigye? Kinek ne volna sokkal kényelmesebb és gyorsabb egy könnyű, egészséges fehérje shake-et meginni gyakorlatilag bárhol és bármikor?

Ha pedig valaki vegán étrendet folytat, netán valamilyen érzékenységben szenved (pl. gyakori tej, laktóz vagy állati fehérje érzékenység), akkor számára komoly gondot is okozhat a szükséges fehérjemennyiség bevitele, fehérje kiegészítő nélkül.

Persze az étrend gerincét továbbra is a normál táplálékok kell, hogy adják, a napi szükséges fehérjemennyiség (0,8-2,2 gramm/testsúlykilogramm) legalább fele szilárd táplálékokból kell, hogy származzon. Bármilyen egészséges és tiszta fehérjeporok is léteznek ma már, senki sem mondja, hogy ezentúl csak fehérjeporokat fogyasszunk, komoly gyártó sohasem buzdítana arra, hogy a normál, egészséges fehérjeforrásokat kizárólag kiegészítőkkel helyettesítsük.

A fehérjeporok - ahogy elnevezésük is sugallja - kiegészítők, viszont ilyen minőségükben igenis komoly segítséget jelentenek a sportolók és minden egészségtudatos ember számára, ezért igenis szükség van rájuk.

Szerencsére ma már komoly a választék kiegészítők terén is, így mindenki könnyen megtalálhatja a számára megfelelőt. A lényeg, hogy teljes értékű, egészséges, természetes fehérjeport fogyassz, és légy tisztában a hosszú távú fogyasztás lehetséges következményeivel, ha allergén (pl. tejalapú), adalékolt fehérjeport fogyasztasz. Teljesen hipoallergén (azaz allergiás reakciót nem okozó) fehérje a növényi fehérje lehet, teljes értékű növényi fehérje pedig például a csíráztatott barnarizs-fehérjéből készülő fehérjepor.

A teljesen természetes, vegyszer és édesítő nélküli fehérjepor épp ugyanolyan élelmiszer, mint amiket egyébként is eszel, sőt a legtöbbnél még lényegesen tisztább, egészségesebb is, hisz adalékoktól és tartósítószerektől mentes. A más összetevőket nem tartalmazó barnarizs-fehérjében az aminosavak is természetes formában vannak jelen, közvetlenül a barna rizsszemből kivonva, természetes eljárással (tehát nem szintetikus aminosavak, utólagosan hozzáadva). Így az ideális BCAA egyensúly és a glutamin is természetes - ezért jobban hasznosítható - formában található meg benne.

Különösen figyelj tehát a fehérjebevitelre, és ne félj a fehérjeporoktól, csak mindig nézd meg jól, hogy pontosan mit is fogyasztasz.

Kapcsolódó cikkek:

Gyakori kérdések a fehérjeporról

Miért is olyan fontos a fehérjefogyasztás

Miért fogyassz EXTRA fehérjét, ha rendszeresen SPORTOLSZ?

A leggyakoribb "ellenérvek"

Szól még bármi az állati fehérjeporok mellett?

Te eszel Super Food-ot? És szuper fehérjét?

Túlzott fehérjebevitel? Növényi, vagy állati?

Sportolsz, de tartasz a fehérjepor fogyasztástól?

Mi a baj a fehérjeporokkal?

Fontos kérdések a fehérjéről (és a Naturize-ról)

Csodaporok, csoda(mód)szerek – lehetsz-e formásabb erőfeszítések nélkül?

TERMÉKEK/VÁSÁRLÁS

Keresés