A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Többet eszel és mégis több kalóriát égetsz?

Többet eszel és mégis több kalóriát égetsz?

Tudtad, hogy a magas fehérjetartalmú ételek kiválóan alkalmasak zsírégetésre is, köszönhetően annak a természetes jelenségnek, amit „kalorikus égésnek” hívnak?

Amikor fehérje alapú táplálékot fogyasztasz, szervezeted kalóriaégető mechanizmusa automatikusan 30%-al emelkedik, mivel ezek az ételek biológiailag összetettebbek, ezért szervezeted arra kényszerül, hogy több energiát használjon fel megemésztésükhöz.

Így ha például 1000 kalóriát fogyasztasz fehérjéből, akkor abból szervezeted 300 kalóriát arra használ majd, hogy megeméssze, hasznosítsa az ételt, azaz végsősoron csak nettó 700 kalóriát fogyasztottál. Ez azt jelenti, hogy marad 300 szabad kalóriád, azaz végül többet ehetsz, miközben továbbra is marad egy kis kalóriadeficited.

Leegyszerűsítve ezt jelenti a fehérje kalóriaégető hatása, nem beszélve arról, hogy a fehérje bizonyítottan hozzájárul az izomtömeg fenntartásához is (az edzés vagy pl. egy diéta során), azaz amellett hogy kalóriát égetsz segítségével, biztosítja, hogy a súlyvesztés főleg zsírból, ne pedig izomból történjen.

Ugyanakkor a szénhidrátoknak és a zsíroknak ez a fajta kalóriaégető hatása minimális, így ha az izmosabb, szebb alak elérésére törekszel, akkor ezért is figyelj rá, hogy táplálkozásod alapját a fehérje jelentse, azaz minden étkezés során fogyassz fehérjét is.

A fehérje mellett fontos a „jó” zsírok, és persze a megfelelő szénhidrátok fogyasztása is (főleg zöldségek és lassú felszívódású szénhidrát fajták). Sőt, ha amúgy kerülendő, cukros, lisztes, „fehér” szénhidrátokat fogyasztasz, akkor a mellettük történő fehérjefogyasztással némileg mérsékelheted a hirtelen vércukorszint emelkedésből fakadó negatív következményeket is. Így amellett, hogy a fehérje miatt extra mennyiségű kalóriát égetsz, a vércukorszint emelkedése is kisebb lesz, így végső soron kevésbé zsírosít majd az elfogyasztott, „rossz” szénhidrát.

Amit viszont jobb, ha kerülsz, az a zsírok és szénhidrátok egyidejű fogyasztása (pl. sajtos tészta, pizza, muffin), mert sajnos a hízást (zsírosodást) ez a kombináció támogatja a leginkább.

Ha ped ig a napi négy-ötszöri fehérjebevitel biztosításához kiegészítőt is használsz, törekedj rá, hogy teljesen természetes - íz, édesítő és adalékmentes - fajtát válassz, mert (pl. a somlóival ellentétben) a fehérjepornak nem az ízeket (mesterséges aromákat, édesítőt, cukrot), hanem a teljes értékű aminosav profilt kell biztosítania a jobb forma eléréshez úgy, hogy közben az egészséged megőrzését se veszélyeztesse.

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog