A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Többet eszel és mégis több kalóriát égetsz?

Többet eszel és mégis több kalóriát égetsz?

Tudtad, hogy a magas fehérjetartalmú ételek kiválóan alkalmasak zsírégetésre is, köszönhetően annak a természetes jelenségnek, amit „kalorikus égésnek” hívnak?

Amikor fehérje alapú táplálékot fogyasztunk, szervezetünk kalóriaégető mechanizmusa automatikusan 30%-al emelkedik, mivel ezek az ételek biológiailag összetettebbek, ezért a szervezet arra kényszerül, hogy több energiát használjon fel megemésztésükhöz.

Így ha például 1000 kalóriát fogyasztunk fehérjéből, akkor abból a szervezet 300 kalóriát arra használ majd, hogy megeméssze, hasznosítsa az ételt, azaz végső soron csak nettó 700 kalóriát fogyasztottunk. Ez azt jelenti, hogy marad 300 szabad kalória, azaz végül többet ehetünk, miközben továbbra is marad egy kis kalóriadeficited.

Leegyszerűsítve ezt jelenti a fehérje kalóriaégető hatása, nem beszélve arról, hogy a fehérje bizonyítottan hozzájárul az izomtömeg fenntartásához is (az edzés vagy pl. egy diéta során), azaz amellett hogy kalóriát égetsz segítségével, biztosítja, hogy a súlyvesztés főleg zsírból, ne pedig izomból történjen.

Ugyanakkor a szénhidrátoknak és a zsíroknak ez a fajta kalóriaégető hatása minimális, így ha az izmosabb, szebb alak elérésére törekszünk, akkor ezért is figyelni kell rá, hogy a táplálkozás alapját a fehérje jelentse, azaz minden étkezés során fogyasszunk fehérjét is.

A fehérje mellett fontos a „jó” zsírok, és persze a megfelelő szénhidrátok fogyasztása is (főleg zöldségek és lassú felszívódású szénhidrát fajták). Sőt, ha amúgy kerülendő, cukros, lisztes, „fehér” szénhidrátokat fogyasztunk, akkor a mellettük történő fehérjefogyasztással némileg mérsékelhetőek a hirtelen vércukorszint emelkedésből fakadó negatív következmények is. Így amellett, hogy a fehérje miatt extra mennyiségű kalóriát égetünk, a vércukorszint emelkedése is kisebb lesz, így végső soron kevésbé zsírosít majd az elfogyasztott, „rossz” szénhidrát.

Amit viszont jobb kerülni, az a zsírok és szénhidrátok egyidejű fogyasztása (pl. sajtos tészta, pizza, muffin), mert sajnos a hízást (zsírosodást) ez a kombináció támogatja a leginkább.

Ha ped ig a napi négy-ötszöri fehérjebevitel biztosításához kiegészítőt is használsz, törekedj rá, hogy teljesen természetes - íz, édesítő és adalékmentes - fajtát válassz, mert (pl. a somlóival ellentétben) a fehérjepornak nem az ízeket (mesterséges aromákat, édesítőt, cukrot), hanem a teljes értékű aminosav profilt kell biztosítania a jobb forma eléréshez úgy, hogy közben az egészséged megőrzését se veszélyeztesse.


www.rizsfeherje.hu

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Akcióink 90%-át csak itt hirdetjük meg, ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés