A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü

Szükséged van-e személyi edzőre? Érvek és ellenérvek

Szükséged van-e személyi edzőre? Érvek és ellenérvek Személyi edző, PT, az az izmos srác a teremben, aki mindig magyaráz… :) ...ha szoktál edzőterembe járni, akkor tudod miről, azaz kikről is van szó. A konditermekben dolgozó edzőkről, akik mindenkit ismernek, akik mindig ott vannak, és akik 1-2-3-4 embernek mondják folyamatosan, hogy miből, mennyit, hogyan is csináljanak. Akár kezdő vagy, akár haladó, valószínűleg benned is felmerült már, hogy tanácsot kérj valamelyiküktől, vagy - akár csak pár alkalom erejéig - kipróbáld milyen is így edzeni.
 
De vajon szükséged van-e rájuk? Vagy jobb, ha magad jársz utána a dolgoknak? És egyáltalán, mi alapján válassz?

Van-e szükség személyi edzőre?
Ezzel kapcsolatban hasonló véleményen vagyunk, mint a fehérjepor esetében. Szükség nincs rá, hisz edző (és fehérjepor) nélkül is lehetsz izmos, sportos, egészséges, formás. Viszont hogy nagyban megkönnyítik, és felgyorsítják az eredmények elérését, az biztos. Ha kezdő vagy, akkor a magadnak összeállított terv is hatásos lesz egy ideig, hisz a semminél egy közepes edzés is jobb (mint ahogy két palacsintánál egy palacsinta is jobb, ha fogyni szeretnél). Viszont egy jó edzővel sok időt takaríthatsz meg, és sok sérülést kerülhetsz el. Egyrészt nem kevés energia mindennek magad utánanézni, másrészt, ha nem jól végzed a gyakorlatokat, akkor azok kevésbé lesznek hatékonyak, rosszabb esetben pedig sérüléshez, kényszerpihenőhöz, motiváció vesztéshez vezetnek.
 
A másik véglet, hogy sokan nem is mernek lemenni a terembe, mert nem tudják a gépeket használni, nem ismerik a gyakorlatokat. Ilyenkor tényleg a legjobb út felfogadni egy személyi edzőt, legalább 1-2 hónapra.

Ha pedig haladó vagy, akkor az edző azokban a finomhangolásokban tud segíteni, melyek a további fejlődéshez vezetnek. Mert bár a kezdeti sikerek gyorsan jönnek, eljön a pont, amikor a fejlődés/zsírvesztés lelassul, megáll. Ilyenkor jönnek jól azok az apró trükkök, tanácsok, melyek összességében igen sokat jelenthetnek.
 
Pro…
+ Ha teljesen kezdő vagy, azonnal belevághatsz, nem kell hosszasan olvasgatnod, mit hogyan is csinálj.
+ A jó edző állapotfelmérést, személyre szabott edzéstervet és étrendet készít, ami egyéni érzékenységek (mozgásszervi, táplálkozási) esetén különösen fontos (akárcsak az allergén mentesség egy fehérjekiegészítő esetében).
+ Sokkal gyorsabban jönnek az eredmények. Ha magadnak kell mindenre rájönnöd, jóval később éred el céljaid. Edző nélkül valószínűleg nem csinálnál annyi ismétlést sem, de ő tudni fogja, mennyit bírsz, és nem engedi, hogy a felénél feladd.
+ Van kihez fordulnod kérdéseiddel. Meg tudod beszélni vele az étrended, egyből egy számodra megfelelővel kezdhetsz, nem kell az internet ellentmondásos világában bolyonganod.
+ Egy jó edző motivál. Edzés közben is, meg abban, hogy egyáltalán lemenj a terembe. Ha tudod, hogy várnak rád, akkor biztosan nem fogod edzés helyett a meki felé venni az irányt.
+ Szintén motivál az eredmény, ami sokkal előbb jelenik meg edzővel és egy jól beállított étrenddel.
+ Pár hét vagy hónap alatt megtanulhatod az edzés és táplálkozás alapjait, utána már magad is boldogulsz majd.
+ Ha haladó vagy, az edző kijavítja a hibáid. Vagy azért, mert több tapasztalata van, vagy szimplán azért, mert kívülről azt is látja, amit te nem. Gyakran pedig ezen apró hibák elhagyása hoz igen látványos eredményeket.
 
…és kontra
- A legfőbb ellenérv, hogy az edző pénzbe kerül. Edző nélkül jó pár ezer forintot takaríthatsz meg havonta (amit akár a fejlődésed segítő, allergén mentes fehérjeporra is költhetsz :) ). Persze az idő pénz, ha van energiád mindent magad kitapasztalni, akkor belevághatsz egyedül is. Ha viszont edző nélkül, de rosszul edzel, az is komoly pénzkidobás, nem beszélve arról, hogy ha nem ér semmit az edzés, akkor még időpazarlás is.
- Hátrány még, hogy ha edzővel edzel, akkor neked is alkalmazkodni kell. Nem mehetsz bármikor, nem elég, ha te épp ráérsz.
- Szintén ellenérv, hogy akárcsak más szakmákban, sajnos a személyi edzők sem mind végzik lelkiismeretesen munkájukat. Ha pedig olyat fogsz ki, aki képzetlen, motiválatlan, csak az óra végét várja; aki akkor sem szól bele, ha valamit rosszul csinálsz, aki nem azért edz téged, hogy annak eredménye is legyen, akkor az tényleg sokba fog kerülni.
 
Mi alapján válassz?


Ez talán a legnehezebb az elején, hiszen egy jó edzőn önmagában is állhat vagy bukhat a siker.
Mi azon a véleményen vagyunk, hogy fontos az edző fizikuma is. Akár férfi, akár női edzőt választasz, nem árt, ha maga is követi a tanácsait. Persze a kevésbé izmos, pocakos edző is lehet jó szakember (és fordítva is), de ha mondjuk fogyni szeretnél, mégiscsak szívesebben veszed a tanácsot olyantól, akiknek kockás a hasa és legalább magánál bevált a módszer, amit ajánl. Fontos, hogy tudja milyen érzés, amikor az embernek izomláza van, tudja, milyen végigcsinálni egy diétát, mi, milyen lemondásokkal jár. Mert mondani könnyű, megcsinálni már kevésbé.
 
A megfelelő végzettségek mellett (amit remélhetőleg a terem ellenőrzött) fontos a személyes szimpátia is. Az edző legyen pozitív, motivált, szeresse, amit csinál. Meglátod, nem is olyan kevés az az idő, amit vele töltesz, és ha lelkes, az rád is ragad.
Egy fásult edzőt, aki csak a pénz miatt van ott, aligha fogja érdekelni, hogy te milyen eredményt érsz el.
 
Van, aki az egy személyes edzésre esküszik, van, aki több embert felügyel egyszerre. Előbbi esetben több figyelem jut rád, utóbbi előnye pedig, hogy könnyebben kapsz szabad időpontot. Persze jobb, ha tényleg csak rajtad van a fókusz, de ha lelkiismeretes az edző, nem tragédia, ha többen vagytok.
 
Szintén egy módszer lehet, ha az első egy-két alkalommal egyedül mész a terembe. Egyrészt megismered a gépeket, a társaságot, el tudod dönteni, hogy tetszik-e a hely. Közben pedig meg tudod figyelni az edzőket is, ki mennyire figyel a vendégeire, hogyan kommunikál, mennyire szimpatikus és ki az, aki csak a padon ücsörög és a telefonját nyomkodja. Ha pedig haladó vagy, akkor könnyen el fogod tudni dönteni, kit válassz.
 
Összefoglalva, ha megengedheted, akkor legalább az elején hasznos személyi edzővel belevágni, a gyakorlatok, a táplálkozás alapjait szakemberrel megismerni. Ha sikerül jó edzőt találni, az nagyban felgyorsítja a fejlődést, és kiválóan segít a motivációs problémák leküzdésében is.
 
Bármi is legyen a cél - az izmosabb alak, a zsírvesztés, vagy épp egészséged helyreállítása, az ülőmunka miatti regeneráció - a lényeg, hogy vágj bele most. Ha elkezdesz mozogni, nem fogod megbánni.

www.rizsfeherje.hu

További kapcsolódó cikkek:

10+1 hasznos és meglepő tény, ha formásabb testre vágysz

7 egészséges, de hizlaló étel

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülnikülönleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Az akcióink 90%-át csak hírlevélben hirdetjük meg! A feliratkozás ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés