A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

Miért fogyassz EXTRA fehérjét, ha rendszeresen SPORTOLSZ?

Miért fogyassz EXTRA fehérjét, ha rendszeresen SPORTOLSZ? Mert a rendszeres mozgás során szervezeted fehérjeigénye megnő (hisz a fehérjék az izmok építőkövei), melyet célszerű gyorsan és teljes értékűen pótolni. Aktív izommunka vagy kalóriacsökkentéssel járó diéta során - megfelelő fehérje utánpótlás hiányában - először az izmaid fogynak el, nem zsírt veszítesz, mivel az izmok fenntartása több energiát igényel. Ha a fehérjére odafigyelsz, az hozzájárul majd, hogy izmaid megfelelően működjenek, így teljesítményed nőni fog, kevésbé lesz izomlázad, később fáradsz el és izomtömeged is véded.

Szervezetünk fehérjeigénye persze normál táplálékokkal is fedezhető - legalább fele részben szilárd táplálékokkal - csak hát sokaknak nem jön össze a napi ötszöri, kiegyensúlyozott étkezés, de általában még napi három se. Itt jönnek képbe a fehérjeporok, melyek segítségével gyorsan és kényelmesen megadhatod szervezetednek mindazt, amire szüksége van. Ha természetes, adalékmentes fehérjeport választasz, akkor ráadásul azon felesleges kalória, zsír és szénhidrátok nélkül, melyeket egy hétköznapi étel általában tartalmaz. Próbáld meg a munkahelyi büféből fedezni szervezeted fehérjeszükségletét, felesleges kalória és szénhidrát nélkül. Meglátod nem lesz egyszerű. Egy átlagos húskészítményben is sokkal több - akár egészségtelen - adalékanyag és összetevő van, mint egy minőségi fehérjeporban.

Fontos, hogy a megfelelő mennyiségű - felnőttek esetén minimum napi 60 gramm - fehérjére mindenkinek, minden nap szüksége van, nem csak a sportolóknak. Sokan hiszik, hogy a fehérjére csak a sportolóknak kell figyelniük, azonban a helyzet az, hogy az ő szervezetük sem működik másként, mint a nem sportolóké. Esszenciális aminosavakra minden embernek minden nap szüksége van, hisz izmaink, testünk ezekből épül fel, ezek biztosítják a szervezet megfelelő működését. A sportolók pedig tudatosan táplálkoznak, tudják, hogy mire van szükségük a megfelelő teljesítményhez, ezért jó ellesni tőlük mit, hogyan is csinálnak, mikor, mit fogyasztanak.

Nézzünk néhány sportágat, melyeket tömegek űznek és melyeknél szintén kiemelt fontosságú a megfelelő fehérjebevitel

Futás

Napjainkban hatalmas népszerűségnek örvend, csak Magyarországon több tízezren futnak rendszeresen. Nem is csoda, hisz bárhol, bármikor végezhető, és bármilyen sport mellé is kiváló kiegészítő. Korábban magányos sportnak tartották, de a közösségi portálok, mobilalkalmazások révén már ez sem igaz.

Ha te is futsz, azt bizony jól teszed. Átmozgatja az egész tested, erősíti a keringésed, jobban bírod majd a napi terhelést is otthon vagy a munkában. Ha ráérzel az ízére, egyre többet és egyre gyorsabban futsz majd, egyre többet követelsz meg testedtől.

Ha emellett nem gondoskodsz a tápanyagok – főként a fehérje – visszapótlásáról, akkor azt bizony rosszul teszed. Egy hosszabb futás legalább annyira megterheli izmaidat, mint egy súlyzós edzés. Miért volna ez más? Az izmod nem tudja, hogy épp súlyzókkal vagy a saját súlyoddal terheled-e. Ha nem figyelsz a fehérjefogyasztásra, a vége izomvesztés és teljesítménycsökkenés lesz. A legfontosabb, hogy egy kiadós futás után fogyassz egy egészséges, könnyen emészthető fehérjeturmixot (pl. barna rizs fehérjéből), amellett, hogy a szénhidrát visszatöltésre is figyelsz. A barna rizs fehérje számtalan előnye közül az egyik, hogy sokkal könnyebben emészthető, mint pl. a tejsavó, így ha futás előtt iszod (egy-két vagy akárcsak fél órával), akkor sem telít el, nem lassít le, nem kavarodik majd fel a gyomrod, viszont a terhelés során értékes aminosavakkal látja el izmaid.

CrossFit

Fiatal sportág, de idehaza is egyre népszerűbb. Aki már próbálta, tudja milyen hihetetlen terhelést és megerőltetést jelent, ami mellett a megfelelő táplálkozás, az extra fehérjebevitel elengedhetetlen. Ez tipikusan az a sportág, ahol a szépen kidolgozott izomzat nem legfőbb célja, hanem egyfajta mellékhatása az erőnövekedésnek. Aki komolyan űzi, biztosan fogyaszt fehérjeporokat és/ vagy külön aminosavakat is (leginkább glutamint és BCAA-t), aki pedig mégsem, azt leginkább a kapható termékek gyanús kinézete, bizonytalan összetevői listája tartja vissza. Ha CrossFit-ezel, akkor számodra fontos az igazi, természetes erő, az organikusan fejlődő izomzat. Miért is „mérgeznéd” magad mindenféle műanyag szerrel – mondod magadban – és érthető is, ha így gondolod. De fehérjére szükséged van, így a megoldás egy természetes, adalékoktól mentes fehérjeital edzés előtt és főleg után.

Edzőtermi, súlyzós edzés

Ez maradt a végére, hisz a súlyzós edzésekhez kapcsolódóan alakult ki leginkább a fehérjeporok, táplálék kiegészítők fogyasztása. Ez teljesen érthető, hisz amikor az izomnövelés a cél, akkor a többlet fehérjebevitel elengedhetetlen. Minden edzőteremben kapható számtalan fehérjepor, bár 90%-ban tejsavó alapúak. Annak ellenére, hogy veszélyesnek azért nem nevezhetők, az allergén fehérjék (tejsavó, tojás, marha) rendszeres és nagy mennyiségű fogyasztása nem javasolt (bővebben erről a „ mi a gond a tejsavóval ” résznél).

Ha eddig csak azért nem fogyasztottál fehérjeport, mert tartottál tőle, akkor válassz teljesen természetes, egy összetevős, prémium növényi fehérjét, hisz mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy az nem csak allergén mentes, de izomépítéshez is legalább olyan jó, mint pl. a tejsavó. Azzal meg ne törődj, mit gondolnak egyesek a növényi fehérjéről, mert egyrészt klinikailag igazolt, hogy a teljes értékű barna rizsből készült fehérje a tejsavóval egyenértékű izomépítő hatással rendelkezik, másrészt pedig egyre több élsportoló is barna rizs fehérjét fogyaszt, már csak az egészsége miatt is.

Ha természetes fehérjeforrást keresel, kattints ide!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

www.rizsfeherje.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: blog