A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tiszta fehérje (akkor is, ha nem sportolsz).

Kinek higgy és kinek ne

Kinek higgy és kinek ne Instán és tiktokon is egyre szaporodnak a táplálkozással kapcsolatos videók, szerencsére sokan tesznek is bele tényleges energiát, és tényekre, kutatásokra alapozva adnak hiteles információkat, segítve ezzel, hogy a rengeteg, évtizedek óta velünk élő tévhit mielőbb eltűnjön, de legalábbis a számuk csökkenjen.

Mai hírlevelünk persze nem ezek miatt íródott, hanem az olyan tartalmak miatt, melyekben meggyőződésből, vagy rosszabb esetben extra kattintásokért képviselnek megosztó nézeteket. A közösségi média veszélye a nagyobb elérésben rejlik, hisz ha a buszon hallod valakitől, hogy növényi fehérjével nem lehet izmot építeni, akkor legfeljebb az ismerősét téveszti meg, de lehet még őt sem. Ha azonban egy sok ezer követővel rendelkező csatornán mondaná valaki ugyanezt, sokan, pusztán a követőszám miatt is, elhinnék neki.
Kattints a képre a folytatáshoz!

A régi reflexek lassan tűnnek el, jogosan feltételezzük, hogy ha valaki veszi a fáradságot, hogy egy témáról videót készítsen, akkor a mondanivalója mögött tények, kutatások, sok órányi utána olvasás áll, azaz ért is hozzá. Sajnos azonban kihasználja ezen reflexünket a mai világ, kattintásokat pénzre váltó mechanizmusa, hiszen megosztó témákkal könnyebb kiemelkedni a zajból.

Még veszélyesebb a dolog, ha a tévhiteket egy doktori végzettséggel rendelkező ember terjeszti, hisz ezen a téren még inkább kialakult nézet, hogy egy orvos csak tudja, miről beszél, és nem feltételezzük, hogy pusztán el szeretne adni valamit, ami ez esetben lehet a saját csatornája is. Persze előfordulhat, hogy tényleg meggyőződés áll az információk mögött, akkor csak az a kérdés, hogy ez a meggyőződés milyen tényekre, kutatásokra alapozva alakult ki. Mert ha valaki állít valamit, azt bizonyára alá is tudja támasztani.
Vagy csak arra alapoz, hogy a legtöbb ember úgysem veszi a fáradságot, hogy az információkat leellenőrizze?

Ma mindenkinek kezében a kamera, bárki indíthat műsort, terjeszthet bármilyen véleményt. A régi médiumok - szerkesztők általi - előszűrése teljesen eltűnt.

Ez a téma most két videó kapcsán merült fel. Az egyikben egy egyébként izmos, fiatal személyi edző fejtette ki azt a véleményét, hogy tulajdonképpen minimális fehérjére van szükség az izomépítéshez. Súlyos állítás, hiszen a cikkek és a szakemberek 99,99%-a pont az ellenkezőjét hirdeti, elég régóta tudjuk, hogy minden, egészséges, formásító étrendnek a fehérjére kell épülnie. Ha pedig az izomtömeg növelése a cél, akkor a fehérjebevitelt növelni kell (jelenlegi, viszonylag egységes álláspont a 1,5-2 g/testtömeg kilogramm napi fehérjebevitel).
Aztán valaki készít egy videót, elmond benne egy ennek homlokegyenest ellentmondó véleményt, amit egyébként semmilyen kutatás nem támaszt alá, és ha kellően ügyesen érvel, lehet, hogy egész sok embert meg is győz erről.

Persze érthető, hogy ezzel ki lehet tűnni a tömegből, akárcsak egy meleg nyári napon egy rózsaszín bundakabáttal, de az még nem jelenti azt, hogy az volna a praktikus viselet.

A másik videó még „érdekesebb” volt, mert abban egy orvos fejtette ki, hogy a növényi étrend biztosan áteresztő bél szindrómához vezet, és egyéb bejegyzéseiben is a „húst hússal” táplálkozási elvet hirdeti. Persze szíve joga neki is abban hinnie, amiben szeretne, de egy orvostól még inkább elvárható, hogy ilyen hangsúlyos állítások mögött alapos kutatások, tanulmányok is legyenek. Sajnos azonban ilyenek nincsenek, nem is lehetnek, még szerencse, hogy az illetőnek nagy követő bázisa nincs (lehet ezért is a megosztó kommunikáció), és hogy egy olyan táplálkozáskutató vette górcső alá ezeket az állításokat, aki épp azért is hiteles, mert a véleményét klinikai vizsgálatokon alapuló kutatások mentén alakítja ki.
Ő, videójában, tételesen, több tanulmányra hivatkozva cáfolta a növényi étrend veszélyességére vonatkozó állításokat, kiderült, hogy nemhogy veszélyes volna béláteresztés szempontjából, hanem épp ellenkezőleg. Számos kutatás igazolta, hogy a magas rostbevitel a bélflórák egészségéhez elengedhetetlen, sőt, épphogy gyógyító hatású. Márpedig a sok gyümölcs és zöldség fogyasztása épp a rostbevitelt növelni, hogy ez egyéb, hasznos mikrotápanyagokról ne is beszéljünk.

A videókat belinkelni nem szeretnénk, mert cikkünk célja nem az, hogy nyílt vitákba bonyolódjunk, vagy valakit támadjunk azért, hogy nekünk több kattintásunk legyen. Fel akartuk csak hívni a figyelmet, hogy a közösségi médiában elhangzó állításokat mindig fenntartásokkal kezeljük. Akkor is, ha meggyőzően hangzanak, és akkor is, ha épp egy orvos állítja őket.

Mit állítunk mi?
A Naturize teljesértékűsége 8 éve volt utoljára kérdés, amikor indultunk. Akkoriban úgy tudták, hogy a növényi fehérje legfeljebb komplettálással lehet teljesértékű. Ezért elküldtük fehérjeporunkat egy laborba, ott bevizsgálták, és megerősítették, hogy a Naturize barnarizs-fehérje önmagában is teljesértékű, azaz tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat (a vizsgálati lapok oldalunkon is fent vannak).
Ugyanígy kettős vaktesztes kutatás bizonyította, hogy a barnarizs-fehérje izomépítő hatása megegyezik a tejsavó izomépítő hatásával. Ez egy nemzetközi kutatás volt, az eredményei széles körben elérhetők a neten.
De laborvizsgálat igazolta azt is, hogy a Naturize vegyszerektől mentes, a minden növényben jelenlévő nehézfémek mennyisége pedig a biztonságosnak tekintett határértékek tizedét sem éri el.

Összefoglalásként: sajnos nem ússza meg az ember, hogy kicsit képezze magát, legalább az elején alaposabban tájékozódjon. Aztán ha megtalálta azokat a szakembereket, márkákat, melyekben bízhat, kicsit hátradőlhet, kevésbé kell résen lennie. Tudjuk, hogy nem segíti a bizalom kiépülését az sem, amikor milliós táborral rendelkező gurukról derül ki (szélesebb tömegek számára is), hogy valótlan állításokkal riogattak, megtévesztettek, miközben piros zászlóként mindig ott voltak azon a termékeik, melyeket az ijesztő állításokra válaszul akartak eladni nekünk.

Pedig az összetevőket bárki megvizsgálhatja, ahogy a kalóriát is minden terméken fel kell tüntetni. Ha pedig van benne kalória, nem is kevés, akkor biztos lehetsz benne, hogy akkor sem ehető korlátlanul az adott termék, ha szénhidrát csökkentettként, ketogénként, vagy épp habkönnyű szivárványként hirdetik is.  
A csodadiétát is hívhatják bárhogy, az a csökkentett kalóriabevitel miatt fog működni vagy sem. Ha viszont a csökkentés túl sok, akkor hiába a gyors fogyás, sem a diéta, sem az eredmények nem lesznek tarthatóak. (Ha fogyni szeretnél, inkább ezt a pár alapelvet kövesd. A fehérjéről is van benne szó :)


Kellemes, fehérjében gazdag szép napot kívánunk!
www.rizsfeherje.hu

Légy egyike annak sok ezer, egészségtudatos embernek, amatőr és profi sportolónak, akik élvezik a Naturize természetes, adalékmentes, teljes értékű aminosav profilját, tökéletesen tiszta fehérjetartalmát. Mert szervezetednek fehérjére van szüksége, nem adalékokra.

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Akcióink 90%-át csak itt hirdetjük meg, ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés