A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tiszta fehérje (akkor is, ha nem sportolsz).

Jöjjenek a tények (és amit még sokan hisznek)

Jöjjenek a tények (és amit még sokan hisznek) Két hete tényekről és tévhitekről írtunk általánosságban, felmerült még a hídépítés is :) Ha lemaradtál, itt elolvashatod. Most viszont nézzünk meg pár konkrétumot, pár tényt és tévhitet, előbb utóbb majd csak egységes lesz az álláspont ezekben is.

Tévhit: a szénhidráttól hízunk el.
Tények: igaz is meg nem is, valójában a túl sok kalóriától hízunk el. Ami miatt mégis kialakult ez az álláspont, az két dolognak köszönhető. Az egyik, hogy szénhidrátból sokkal könnyebb túlzott kalóriamennyiséget bevinni, főleg, ha üres, lisztes, cukros szénhidrátról beszélünk. Egy sima, nosztalgia kifliben is 250 kalória van, és akkor még nem is kent rá az ember semmit. Márpedig, ha valaki csak két üres kiflit eszik, azt érezheti, hogy alig evett, miközben már 500 kalóriánál jár...
A másik ok, hogy a kerülendő (lisztes, cukros) szénhidrátok jellemzően sok zsírt is tartalmaznak (további plusz kalória), miközben hasznos, mikro tápanyagokat alig. Így a szükséges rostot sem, miközben az általuk kiváltott hormonális hatás sem kedvező. Ez okozza, hogy azért mégsem egyformán hat ránk, ha csokoládéból, vagy mondjuk brokkoliból visszük be az azonos kalóriamennyiséget.
 
Tévhit: amúgy is sok fehérjét viszünk be, nem kell erre odafigyelni.
Tények: valóban előfordulhat, hogy egy átlagos étrend is sok fehérjét tartalmaz, a gond az, hogy emellett igen sok szénhidrátot és zsírt is, azaz a szükségesnél sokkal több kalóriát. Így pedig nem fog hasznunkra válni, ha az alakformálás a cél. Mert aki pusztán fogyni szeretne, annak elég a kalóriát számolnia, aki viszont jobb egészséget, több izmot, formás, tónusos alakot is szeretne, annak mindenképp figyelnie kell az elégséges fehérjebevitelre is (és persze a mikro tápanyagokra, rostokra, vitaminokra). Ez azt jelenti, hogy a napi kalóriacélt úgy kell teljesíteni, hogy közben a testsúly kilogrammonkénti 1,5-2 g fehérjemennyiség bevitelre kerüljön, ez pedig már sokkal több odafigyelést, minőségi ételválasztást kíván. Ezért is hasznos segítség a minőségi fehérjepor, mivel általa tiszta fehérjét tudsz bevinni, extra kalória nélkül (azaz minimális kalóriabevitel mellett).
 
Tévhit: aki fogyni akar, az kardiózzon sokat.
Tények: semmi gond nincs vele, ha szeretsz futni, egy csomó jótékony hatása van az állóképességre, keringési rendszerre, hangulatra, azonban két dolgot tudni kell. Az egyik, hogy aki a táplálkozására nem figyel, azaz jóval több kalóriát visz be, mint amennyit eléget, az futhat egész nap, akkor sem fog fogyni. A másik pedig, hogy ha csak azért futsz, hogy zsírt veszíts, hogy izmosabb, formásabb légy, akkor ahhoz nem a kardió a leghatékonyabb, hanem az intenzív, súlyzós edzés. Összetett gyakorlatok kevés pihenőidővel, az erőnlétednek megfelelően nehéz súlyokkal. Ráadásul ha a súlyzós edzésekkel (és a fehérjebevitellel) növeled az izomtömeged, akkor még többet is ehetsz majd, nő a napi, szintentartási kalóriamennyiséged is.
 
Tévhit: este már nem szabad enni, ha az ember nem akar (el)hízni.
Tények: ha mód van rá, valóban jobb este már nem terhelni a gyomrot, főleg nem "nehéz" ételekkel, de a valóság az, hogy a hízás szempontjából sokkal kevésbé számít az időpont, mintsem a kalóriamennyiség és a tápanyag minősége. Azaz ha (helyesen) a napi kalóriát és a fehérjemennyiséget számolod, akkor majdnem hogy mindegy, mikor viszed be azt, amire szükséged van, vacsorázhatsz nagyobbat este 10-kor is. Van persze, aki nagyon rosszul alszik teli hassal, de olyan is, akit meg épp a korgó gyomor zavar. Egyél tehát akkor, amikor neked jól esik, a hangsúly a minőségen és a mennyiségen legyen.
Fontos még megjegyezni, hogy ha átmeneti böjtölést követsz, az sem jelenti azt, hogy a böjt előtt és után bármennyit lehet enni. Ebben az esetben mindössze egy rövidebb időszakra van elosztva a napi, szükséges kalória- és tápanyagmennyiség.
 
Tévhit: diétás ételek, negatív kalóriák
Tények: egyetlen étel sem lesz attól fogyasztószer, hogy kevesebb zsírt vagy épp szénhidrátot tartalmaz. Attól meg főleg nem, hogy épp glutén- vagy cukormentes. Amennyiben kalóriából van benne bőven, akkor csak annyira "diétás", mint bármi más, amiben hasonló a kalóriamennyiség. Hiába szénhidrát csökkentett tehát, ha kalóriából 400 van benne száz grammonként, akkor éppúgy nem fogyasztható korlátlanul, mint ahogy egyetlen étel sem. Persze mondhatjuk, hogy például a zöld zöldségek, az uborka, a saláta vagy a brokkoli korlátlanul fogyaszthatók, mivel ezek egységnyi adagban olyan kevés kalóriát tartalmaznak, hogy lehetetlen túlenni magad belőlük.
Ettől függetlenül negatív kalória nem létezik, mint ahogy olyan sem, hogy egy pár száz kalóriás termék a hízás veszélye nélkül fogyasztható, csak azért, mert "csökkentett". Mindig nézd meg a kalóriát, majd pedig az összetételt. Ebből tudod kitalálni, hogy amit eszel jó lesz-e neked, nem pedig a címoldali marketingszövegből.
 
Tévhit: a növényi fehérjéket komplettálni kell, hogy teljes értékűek legyenek.
Tények: igaz is meg nem is. Valóban sok növényi fehérjének nem teljes az aminosav profilja, azaz a kilenc esszenciális aminosavból pár esetében csak egészen keveset tartalmaznak. Ugyanakkor van olyan növényi fehérje, amelynél ez nem áll fenn, és nemcsak az allergén szójára igaz ez. A Naturize hivatalos mérésekkel igazoltan, önmagában is teljes értékű fehérjepor, melyet annak köszönhet, hogy a csíráztatási folyamatot követően a rizs mindhárom részéből kivonásra kerül a fehérje.
Az már csak hab a tortán, hogy az allergénektől teljesen mentes barnarizs-fehérje - tejsavóval egyenértékű - izomépítő hatását a független vaktesztes kutatás is megerősítette.
 
A sort folytathatnánk, sajnos még mindig sok téves információ él a fejekben. Mi azért továbbra is igyekszünk változtatni ezen (sok más, hiteles forrással együtt), ha maradt még megválaszoltan kérdésed, írj nekünk nyugodtan, vagy nézz körül oldalunkon,
mondjuk itt, a leggyakoribb kérdések közt.

További szép, fehérjében és egészségben gazdag napot kívánunk!
www.rizsfeherje.hu

Légy egyike annak sok ezer, egészségtudatos embernek, amatőr és profi sportolónak, akik élvezik a Naturize természetes, adalékmentes, teljes értékű aminosav profilját, tökéletesen tiszta fehérjetartalmát. Mert szervezetednek fehérjére van szüksége, nem adalékokra.

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Akcióink 90%-át csak itt hirdetjük meg, ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog

Keresés