A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü
Itt jársz: > >

E vitamin

E vitamin

Az E vitamin a vitaminok családjának egyik legfiatalabb tagja. Más, zsírban oldódó vitaminokkal ellentétben a szervezetben csak rövid ideig raktározódik, ezért rendszeres pótlása szükséges.

E vitamin - Tudtad?

Az E vitamint a szépség vitaminjának is nevezik.

Ugyanis fontos szerepet tölt be a bőr- és hajápolásban. Mind aközben, hogy az E vitamin hidratálja a bőrt és a hajat, az E vitaminnak fáradtságcsökkentő hatása is van. Tehát nem csak fiatalabbnak látszunk, hanem úgy is érezzük magunkat.

Az E vitamin egészségre gyakorolt pozitív hatásai:

  • antioxidáns jellemzőiből eredően eltávolíthatja a szabad gyököket

  • erősítheti az immunrendszert

  • csökkentheti a koleszterinszintet

  • vérhígító hatása révén hasznos a vérrögképződés ellen

  • csökkentheti az ízületi gyulladást

  • mérsékelheti az egyéb szívbetegségek kialakulását

  • kisebb valószínűséggel alakulhat ki Alzheimer-kór

  • enyhítő hatással van a premensturációs tünetekre is.

Kiknek ajánlott az E vitamin?

Akiknek:

  • családjában rendszeresen előfordult szívinfarktus,

  • sportolóknak,

  • erős légszennyeződésnek vannak kitéve,

  • lassítani szeretnék testük öregedését.

E vitamin természetes forrásai

A növényi olajok, tehát a napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva-, kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a mogyoró, mandula, édes burgonya és a müzli.

Az állati eredetű élelmiszerek közül a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű E vitamint.

E vitamin hiány

E vitamin hiány a következőkhöz vezethet:

  • Egyensúlyvesztés (lassulnak a reflexeink)

  • Hajhullás (vérkeringés romlása)

  • Bőrkiszáradás

  • Izomgyengeség, görcsök

  • Látásromlás

Az E vitamin túladagolása

Túladagolásával nem kell számolni, ha természetes eredetű élelmiszerekkel pótoljuk.

A túladagolással kapcsolatban eltérőek a nézetek, egyes kutatások szerint a napi adagolás nem haladhatja meg 1000 mg-ot. Más kutatások azt állítják, hogy napi több ezer milligramm hosszú időn keresztüli fogyasztása sem jár semmilyen káros hatással.

E vitamin - Következtetés

Mivel könnyen pótolhatjuk E vitamin szükségletünket élelmiszerekkel, ne adjunk lehetőséget a túladagolásra!

Vendégszerzőnk tollából

www.rizsfeherje.hu

 

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés