A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Menü
Itt jársz: > >

A vitamin

A vitamin

Az A vitamin, hétköznapokban retinolként ismeretes, zsírban oldódó vitamin. Elsősorban a sejtek fejlődésében játszik fontos szerepet. A leglényegesebb szerepe a szürkületben való látás biztosítása.

Az A vitamin kedvező hatásai

Az A vitamin sok más kedvező hatása mellett, a bőr egészségéért felel, valamint a szemmel kapcsolatos problémák, és a látás kezelésében játszik fontos szerepet.

Milyen kedvező hatásai lehetnek még az A vitamin szedésének:

  • Védi a szem egészségét (farkasvakság, éleslátás kezelésekor ajánlott a nagyobb mennyiség bevitele)

  • Erősíti a csontokat és segíti a csontozat növekedését, fejlődését

  • Segíti a bevitt C vitamin jobb hasznosítását

  • Hozzájárul az immunrendszer erősödéséhez

  • Alkalmas, a fertőző légúti betegségek megelőzésére

  • Segít a bőr, a köröm, a haj, a fogak és a fogíny egészségének megőrzésében

  • Nagyon hatásos a pattanásos bőr kezelésében

  • Nem utolsó sorban, védi a nyálkahártyánkat

Az A vitamin hiánya

Szerencsére mára már nagyon ritka esetben fordul elő. Azokban a fejlődő országokban jelenthet gondot, ahol a hiányos táplálkozás és a táplálékhiány még jellemző.

A hosszantartó A vitaminhiány szem szárazságot (xerophthalmia), éjszakai vagy teljes vakságot okozhat.

A vitamin hiányakor nagyobb eséllyel alakulhatnak ki bőrbetegségek, fertőzések (kanyaró), és légzési rendellenességek.

Az A vitamin természetes előfordulása

Az A vitamin a természetben nemcsak önmagában, hanem úgynevezett provitaminok formájában is előfordul, ilyen például a karotin.

Az állati belsőségek (máj, vese, szív stb.), a tengeri halak, a tojássárgája természetes A vitamin források.

Legfőképp a növényekben találhatunk karotint.

Melyek ezek a növények?

  • fodros káposzta,

  • sárgarépa,

  • sárgabarack,

  • sárgadinnye,

  • salátafélék,

  • sütőtök,

  • paraj,

  • paprika,

  • és minden erősen sárga, piros vagy zöld színű zöldség és gyümölcs.

A vitamin - tipp

Érdemes párolni a zöldségeket, mert az egyik legjobb módszer a zöldségek rost- és vitamintartalmának megőrzéséhez a roppanósan puhára párolás.

A bélrendszerben karotinból korlátozott mennyiségben képződhet A vitamin, ezért vitamin pótlására jobb karotint alkalmazni, mivel kisebb a túladagolás veszélye.

Az A vitamin napi szükséglete

A legújabb kutatások szerint érdemes a nőknek 4000 NE/IU, férfiaknak 5000 NE/IU javasolt.

Amennyiben életünkben felmerül bármelyik a felsoroltak közül;

  • stressz,

  • sport,

  • nehéz fizikai munka,

  • dohányzás,

  • alkoholfogyasztás,

mindenképp érdemes a fenti adagot bevinni szervezetünkbe.

Az A vitamin túladagolása

Lehetséges, azonban természetes módon nem valószínű. Azért, mert az állati belsőségekből és növényekből felszívódva csak kis százalékban lesz belőle A vitamin.

Azonban több hónapon keresztül szedett napi 50 000 -100 000 NE/IU retinol már okozhat túladagolást.

Mint, ahogy a D vitaminnál, úgy az A vitamin túladagolása is káros lehet a szervezet számára.

Tünetei lehetnek: kiszáradó száj és szem, látásromlás, sárga bőrszín, bőrelváltozás, viszketés, fejfájás, hányás, hajhullás.

Vendégszerzőnk tollából

www.rizsfeherje.hu

 

Tudj meg többet a Naturize-ról itt:

Miért épp a barna rizs?

Mi a gond a tejsavóval?

Mi a helyzet, ha sportolsz?

Mit is tartalmaz és hogyan készül?

100% pénzvisszafizetési garancia,

Ingyenes szállítás 20.000 Ft felett!

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Keresés