A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü
0

6 érv a 30% mellett

6 érv a 30% mellett

Ahogy arról már sok helyen olvashattál, a szálkásabb, formásabb alak elérésében sokkal nagyobb - kb. kétszer akkora - szerepe van a táplálkozásnak, mint a sportnak. Ez a tény egyre közismertebb, mégis van, aki úgy gondolja, hogy ha rendszeresen sportol, akkor mindegy is, hogy mit eszik, vagy hogy egy órás futással majd úgyis lemozogja mindazt az üres, szénhidrátdús, cukros ételt, amit a nap során fogyasztott. Ha az étrendedre nem figyelsz, akkor szenvedhetsz órákig az edzőteremben vagy a futópályán, az eredmények el fognak maradni, ami tovább rontja a motivációdat is.

Fontos azonban kiemelni: sportra, mozgásra mindettől függetlenül nagy szükséged van! Egyrészt az a 30%, amit a sport tesz hozzá, azért nem kevés, másrészt pedig a mozgás számtalan olyan előnnyel jár, amit még a legszigorúbb étrenddel sem tudsz elérni. De melyek is ezek, azaz miért kell sportolnod akkor is, ha nem vagy hízékony, vagy ha épp nem érdekel, hogy a strandon (vagy a tükörben) hogyan is mutatsz?

Következzen hat érv a sport mellett:

1. A sport javítja a közérzetet, a keringést, jót tesz a szívnek és az agynak is. Kiválóan csökkenti a stresszt, egy kiadós edzés után a munkahelyi, magánéleti problémák sem aggasztanak majd annyira. Ha fitt vagy, jobban bírod a munkát is, jobban fog az agyad, kreatívabb leszel és később is fáradsz el.

2. Bármilyen tökéletes is az étrended, ha feszesen formás alakot, némi izmot is szeretnél, akkor az edzés elengedhetetlen. Nincs az a tökéletes étrend, amitől önmagában formás vállad, lábad lenne, persze nincs olyan gyakorlat sem, amitől a kockák megjelennének a hasadon, amíg azt zsír fedi.

3. A nagyobb izomtömeg fenntartása több energiát igényel, azaz ha izmosabb vagy, az alapanyagcseréd is nő. Ez azt jelenti, hogy edzés nélkül, nyugalmi állapotban is eleve több kalóriát égetsz el, azaz többet ehetsz anélkül, hogy híznál. Ezért az izmosabb emberek duplán irigyelhetőek, mert nem elég, hogy jobban néznek ki, még többet is ehetnek anélkül, hogy zsírosodnának.

4. Bár nincs az az intenzív edzés, ami mellett bármiből, bármennyit megehetsz a hízás veszélye nélkül, de tény, hogy ha edzel, akkor többet is ehetsz, ami fontos érv annak, aki hízékony. Egy intenzív, súlyzós edzés után (ami az egyik legjobb zsírégető, izomépítő mozgásforma) sokkal kevésbé zsírosít majd, amit eszel. Ezért ha szeretsz enni, mindenképp mozogj többet, a rossz, üres szénhidrátokat (pl. cukrok, pékáruk, pizza, tészta) pedig legfeljebb edzés után fogyaszd, mértékkel, persze ilyenkor is a fehérje az egyik legfontosabb tápanyag, amit fogyasztanod kell. Az edzés hatására az izomban mikro sérülések keletkeznek, az edzéssel kvázi rombolod az izmokat, a megfelelő tápanyagok regenerálják, erősítik meg őket. Ha sportolsz, akkor szervezeted fehérjeigénye megnő, ami minden sport esetén igaz, legyen az súlyzós edzés, úszás, futás vagy biciklizés. A fehérjebevitelre ezért egyáltalán nem csak a „gyúrósoknak” kell odafigyelniük, azaz nemcsak azoknak, akiknek az izomtömeg növelése az elsődleges céljuk.

5. A hétköznapi élethez meglepően csekély erőnlétre van szükség. Épp ezért, aki nem mozog, nem sportol sosem, az meglepően gyenge, még ha nem is tud róla. A szellemi munkához, az autóba be- és kiszálláshoz sok erőre, izomra nincs szükség. Épp ezért ha sportolsz, akkor az is jó érzéssel tölthet el, hogy a legtöbb embernél erősebb, kitartóbb vagy, könnyedén futsz le pár kilométert, meg sem kottyan egy kiadós túra hétvégén, és nem okoz gondot egy pár tízkilós csomag felvitele sem az emeletre. Jó érzés, hidd el!

6. 20-30 évesen a testünk még sok mindent kibír, sport nélkül is egészségesnek, formásnak érezheted magad. Bár tény, hogy a kor előrehaladtával lassul az anyagcsere és a hormonális változások miatt kicsit hízékonyabbak leszünk, mégsem ez a legfőbb oka, amiért a legtöbb 30 feletti ember már kicsit el van hízva, és a helyzet, az évek során csak romlik. Gondolj bele: ha évente csak 1 kilót hízol, az havonta kevesebb, mint egy tábla csoki súlya, naponta csak 3 gramm. Ez olyan kevés, hogy eleinte észre sem veszed. Viszont 10 év alatt az már 10 kiló, így a fitt fiatal - 40 éves korára - közel 20 kiló felesleggel küzd majd, ami pedig már igencsak észrevehető. Rá lehet fogni a korra, meg a genetikára, de a kifogások a végeredményen mitsem változtatnak.

A sport mindezek mellett kiváló hobbi is, új embereket ismerhetsz meg, új környékeket fedezhetsz fel, valóban hasznosan töltheted a szabadidődet. Ne mondd tehát, hogy neked erre nincs időd, mert az lehetetlen. Nézz egy kicsit kevesebb tévét, internetezz kevesebbet, használd ki a hétvégéket, heti két-három alkalmat könnyedén találsz majd a mozgásra, már ha tényleg akarod.

Figyelj tehát a táplálkozásodra, fogyassz jó zsírokat, jó szénhidrátokat és minden étkezés mellé fehérjét is, de közben sportolj is és meglátod: a szervezeted nagyon hálás lesz, amiért odafigyeltél rá.

www.rizsfeherje.hu

Ha tetszett cikkünk, ha érdekel, hogyan lehetsz izmosabb, csinosabb, egészségesebb, vagy csak szeretnél elsőként értesülni különleges ajánlatainkról, esetleg szerdánként nyerni egy doboz Naturize-t, akkor iratkozz fel hírlevelünkre itt!
Ingyenes, szóval mit veszíthetsz? :)

Tartalomhoz tartozó címkék: blog